Google spreadsheet agenda synchronisatie gaat niet altijd goed

We laten de agenda synchroniseren met Google Spreadsheet, maar dat gaat niet altijd goed. Soms moet ik handmatig dan de agenda synchroniseren en dan staat alles er goed in. Nu wou ik dat ook doen, de admin zegt dat de agenda gesychroniseerd is, maar ik krijg nog oude data te zien, gegevens die niet meer in de spreadsheet staan.

En wanneer je dan in de webversie kijkt (api.chrch.org) staat het er ook niet in?

De agenda staat er uiteraard nu wel weer goed in, dus ik kan dat niet checken. Zodra het weer voorkant, zal ik direct de webversie raadplegen.

Je zou een testje kunnen doen natuurlijk :innocent:

Gisteren is er weer een verandering doorgevoerd door de roostermaker, en nu staan er weer hele oude data in de roosters, ook in de webversie staat het niet goed:

  • Op 8 oktober zijn er gegevens gewijzigd
  • Gisteren na meerdere keren handmatig de koppeling gesynchroniseerd te hebben stonden eindelijk de gegevens van 8 oktober er in
  • Gisteravond zijn er weer gegevens veranderd
  • Nu staan de gegevens van voor 8 oktober er weer in.

In de Google Spreadsheet staat het wel gewoon goed. Het lijkt er wel op dat er een versie opgehaald wordt die nog in de cache zitten.

Ik nog iets anders proberen. Ik had namelijk 2 spreadsheets: 1 spreadsheet waar alle coordinatoren zelf hun roosters kunnen updaten en 1 spreadsheet waar al die data wordt verzameld voor de import met chrch. Wellicht dat het bij de koppeling van deze 2 spreadsheets verkeerd gaat. Ik ga deze 2 spreadsheets samenvoegen en dan kijken of dit goed gaat.

Wij werken met 1 spreadsheet met meerdere tabs. Diverse rooster makers hebben toegang tot hun eigen tab. De data wordt samengevoegd in de eerste tab, en dat is het rooster dat ingelezen wordt in chrch. Draait al meer dan 2 jaar zonder enig probleem.

Ik hoor graag of het met de samenvoeging wel goed gaat.