hoe kan ik ook profielfoto's importeren?

Heeft iemand een goede tip hoe ik een stuk of 500 profielfoto’s kan importeren samen met de ledenlijst om een goede start te hebben?
bedankt!

Is er iemand die het gelukt om geautomatiseerd foto’s te importeren? Als er maar een methode is dan kunnen we het wel aan elkaar scripten.

Wij hebben er juist (heel bewust) voor gekozen om dit bij de mensen zelf te laten. Op deze manier raakten de gebruikers sneller vertrouwd met de app, hadden ze zelf controle over de foto en bespaarden wij ons een enorme puist met werk.

Bedankt voor het antwoord.
Onze redenering is alsvolgt. Wij hebben al een redelijk compleet kiekenboek. Wij verwachten niet dat 100% van de leden de app gaat gebruiken, dus om de app direct heel nuttig te maken voor de eerste gebruikers (handiger kiekenboek) kunnen we een goede slag slaan door wat er al is in het systeem te zetten. Als zeg 50% van de leden de app gaat gebruiken, en zeg 50% daarvan zin heeft om een foto te uploaden, dan kan het toch nog nodig blijven om het oude kiekenboek te pakken. Ook prima, maar minder voordeel door de app.

Als het handmatig uploaden de enige optie is dan denk ik dat we de redenering gaan aanpassen aan die van jullie :smile:

1 like

@emmaus als je een beetje kunt scripten zoals je aangeeft, is het wel te doen. Kijk even met de inspector naar de api-calls als je in de admin bent en de gegevens van een gebruiker bewerkt.

Bedankt. Ja ik zit wat te kijken met de inspector maar javascript is mij redelijk vreemd.
Het plaatje zit op api.chrch.org/user_pics/.jpg, maar daar heb ik natuurlijk geen toegang. En ik weet niet wat voor eisen er aan het plaatje zijn wat betreft formaat.
Ik script meestal python en kan een serie POST calls construeren met user_id en plaatje… vanuit de browser scripten heb ik misschien nog wel wat aanwijzingen nodig.