HTML opmaak prikbordbericht

Als een gebruiker (lid) of beheerder via de App een prikbordbericht plaatst gaat dit goed. In enkele gevallen maakt een gebruikers hierbij echter een typefout en niet alle leden lukt het om dit zelf via de App aan te passen. Gelukkig kan een beheerder (admin) via de admin omgeving de tekst ook wijzigen. Wat mij echter opvalt is dat dit in een html format lijkt te gebeuren en in de App verschijnt dan opeens de html tekens voor een alinea (). Ik bedoel de <p code, maar ik durf die hier niet te typen omdat deze community deze wellicht niet goed zal weergeven.

Is het mogelijk dat via de admin omgeving geen html code symbolen worden geplaatst?
Ter informatie… als ik een door mezelf geplaatst prikbordbericht via de admin omgeving aanpas verschijnen er dus html tekens in de tekst. Omdat ik ‘eigenaar’ van het bericht ben lukt het me alleen via de Chrch App om deze tekens eruit te halen door het bericht naar links te vegen, op bewerken te drukken, en de tekens te verwijderen. Ik kan dit echter niet doen voor berichten van andere gebruikers.

Andere vraag hieraan verbonden… is het mogelijk dat admins ook via de App berichten van andere gebruikers kunnen bewerken of verwijderen? Op dit moment lukt dit alleen voor berichten die de admin zelf heeft geplaatst.


Het blijft er slordig uitzien, maar het heeft vermoedelijk niet voldoende draagvlak onder chrch gebruikers. Ik vind het gek dat anderen er geen last van hebben.

Hoi Hans. Ik begrijp nu pas wat je bedoelt. Wanneer je in de admin in de tekst een lege regel toevoegt, wordt dit door de editor als een paragraaf gezien. In de app wordt dit niet goed weergegeven.

Ik vermoed dat dit in het verleden geen probleem was, aangezien er toen geen WISYWIG editor gebruikt werd in de chrch admin en dit probleem dus pas sinds een aantal maanden aanwezig is.

Ik moet zeggen dat het bij ons nauwelijks een probleem is, kennelijk weten onze gebruikers de optie om het bericht naar links te swypen om het zelf te editen goed te vinden.

Ik zal het op de to-do lijst zetten!

Workaround voor nu is om geen lege regel in een prikbord bericht te zetten wanneer je 'm bewerkt via de admin.

Sinds enige tijd zie ik ook dat na aanmaak van een prikbordbericht in de app en vervolgens een wijziging in de admin er html wordt toegevoegd, zie afbeelding 1. Na openen van het bericht is de html code weer verdwenen.
Echter dit gebeurt niet alleen bij het veranderen van tekst of het invoegen van een lege regel.
Soms wil een gebruiker een link opnemen in zijn bericht maar het wordt geen werkende link, alleen tekst en werkt dus niet bij aanmaak in de app. Dus maakt de beheerder er vervolgens, op verzoek, één in de WYSIWIG editor. Op het moment dat je dan de link toevoegt verschijnt ook deze p code. Dus er zijn meerdere gevallen waarbij, bij aanpassing in de admin, de html code wordt ingevoegd.
Het zou mooi zijn als dit probleem wordt opgelost, want erg fraai toont het niet in het overzicht scherm van het prikbord.IMG_3181

Klopt inderdaad Jaap. Het gaat inderdaad om aanpassen van een bericht door een beheerder. Er zijn genoeg functies die gebruikers niet kunnen. Vanuit de admin pas ik het bericht dan even snel aan. Bij wijziging verschijnt altijd de html codering in het overzicht. (inderdaad zie je die niet in het betreffende bericht zelf, maar alleen in het overzicht.)

In ons Nieuws-kanaal (prikbord) zie je bij de voorvertoning ook HTML-code aan het begin. Is dit weg te krijgen? Oa ID 204591

Schermafbeelding 2020-11-02 om 16.13.55

Ja… het bericht verwijderen :grinning: :grinning:

Heb ik ook last van idd. Ziet er beetje slordig uit.
Andere vraag: Kunnen ‘‘gewone’’ gebruikers in de app op het prikbord ook een link toevoegen? Lukt mij nu alleen via admin.