https://api.chrch.org/app/#/choose

https://api.chrch.org/app/#/choose
toegang tot de app in de browser staat bij ons ter discussie.
We denken dat de app op tablets en telefoons veiliger is dan in een browser. Zeker als er gecontroleerd zou worden op ge-roote telefoons/tablets. Vindt er registratie plaats van het aantal apparaten waarop iemand de app gebruikt? Zie bijv. google beveiling.

Er wordt niet gecontroleerd op geroote telefoons en er wordt niet bijgehouden op hoeveel apparaten de app wordt gebruikt.

Een bericht is samengevoegd in een bestaand topic: Nieuwe privacy wetgeving en bewerkersovereenkomst

Dank Peter,
Zoeken op gehackte websites levert resultaat, zoeken op gehackte app’s nog niet.
in het kader van de nieuwe AVG moten we er alles aan doen om de aan ons toevertrouwde gegevens veilig te bewaren en toegankelijk te kouden c.q. maken. Vandaar onze zorg over toegang via de browser. Kun je iets meer zeggen over veiligheid van de app. Controle over kwaliteit van het wachtwoord bijv.

Eens @RikusH op dit moment wordt er gewerkt aan een verwerkersovereenkomt met bijlagen, daar staat meer over de veiligheid en maatregelen. Zodra het er is, zal ik de informatie in de community plaatsen (Nieuwe privacy wetgeving en bewerkersovereenkomst).

Overigens is de beheeromgeving altijd toegankelijk via de browser. En de api waarmee de app praat ook via internet. Via een Android app als Packet Capture of het decompilen van een app is het vrij eenvoudig om api calls te onderscheppen en er zo achter te komen hoe één en ander werkt. Dit zal met andere apps ook zo zijn.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je de browser of een app gebruikt, maar dat is subjectief. Waar ik wel voor zou waken is het opslaan van bijzondere persoonsgegevens in WordPress of andere cms omgevingen zonder dat deze worden geupdatet.

Dank @peterarends,
ook met de beste bedoelingen moet we zorgen dat op z’n Engels our ars is covered.
In de laatste alinea bedoel je toch dat WordPress bijgehouden wordt, alhoewel bijhouden van persoonsgegevens is misschien minstens zo belangrijk. (voor de nieuwe VAG)