Huidige dag en tijd in de agenda 2e

Hallo,
Via diverse Google docs Excel/CSV files importeer ik de agenda van de diensten, activiteiten, gebedspunten, enz.
Ik krijg sinds kort 2x een veld te zien met de huidige datum en tijd.


Een vergelijkbare topic is al eerder geplaatst door Mersberg maar wat ik ook doe met de laatste regels van alle excel sheets ik krijg het niet weg.
Enig idee wat ik kan doen?
Gr. Arjen

Hoi Arjen, je geeft aan dat je via diverse bronnen de data binnenhaalt. Het is dus als eerste van belang dat je achterhaalt uit welke bron de “lege vrijdag” komt.

Als het niet zo één, twee, drie helder is waar het probleem vandaan komt (nergens een entry met tijd 19:43 te zien?), zou ik eerst één voor één de bronnen langsgaan en weghalen, verversen, checken, en weer toevoegen. Totdat je weet welke bron verantwoordelijk is voor de “lege vrijdag”. Vervolgens zul je deze bron echt even grondig goed moeten checken.

Ik hoop dat het je lukt… maar het moet ergens een “foutje” in je data zijn lijkt me.

Hallo Eelco,
Ik denk dat het lag omdat ik een filter op de datum had staan in de sheet “Activiteiten”. Deze weggehaald en nu de regels verborgen om zo het overzicht te houden.
Eerst werkte het nog niet maar nadat ik een goed werkende regel gekopieerd te hebben onder de laatste regel dat een aantal regels herhaalt zodat een aantal cellen eronder het zelfde formaat/configuratie heeft en daarna alle cellen leeg gemaakt. Hierna was de melding van de huidige datum en tijd weer weg.

Ik had eerst een oude kopie terug willen zetten maar deze link kreeg ik niet werkend.
Hiermee nog even wat oefenen, zal wel met security rechten te maken hebben op de Excel sheet.
Bedankt voor de tips die je gaf.

1 like

Wij hebben dit ook wel eens gehad. Het heeft inderdaad te maken met een foutje in de sheet, bijvoorbeeld een nutteloze (en onzichtbare…) spatie in een datum- of tijdveld of een onjuist genoteerde datum of tijd.
De tijd 19:43 die in de agenda verscheen is overigens niet terug te vinden in de sheet, dit is de tijd waarop je met je mobiel bent gaan inloggen op de app.

1 like