Iemand taggen in een kanaal

Onze gemeente maakt gebruik van een kanaal ‘gemeenteberichten’ op de app waar berichten van pastorale aard (lief en leed) worden geplaatst. Dit zijn berichten over gemeenteleden die ook in de ledenlijst staan vermeld. Is het mogelijk om in de gemeenteberichten een automatische tag/link toe te voegen naar de contactgegevens van de betreffende persoon in de ledenlijst? Dus dat je in een bericht op de naam van een gemeentelid kunt klikken en dan gelijk naar zijn/haar contactgegevens in de app wordt geleid? Dit zou voor ons een handige toevoeging op de app zijn.

Mooie toevoeging Miranda! Zou het iets kunnen zijn dat automatisch gebeurt als je een voor- en achternaam gebruikt in je lopende tekst of zou het handig zijn om het te koppelen aan een @ zoals ik nu kan doen met @mirandahoff? Ik denk zelf dat het laatste handiger is.

Ik dacht aan de eerste variant, automatisch bij de combinatie voor- en achternaam. Maar de tweede is ook heel goed werkbaar voor ons. Voordeel van de eerste is dat je de tekst van het bericht niet onnodig verlengt met meer technische tekens, waardoor alle berichten ook voor digibeten goed leesbaar blijven. Voordeel van een naam met @ toevoegen is (1) dat je de link ook kunt weglaten als deze een keer nergens op slaat en (2) dat je iemand ook mevrouw Van Dijk kunt noemen in het bericht, terwijl ze in de ledenlijst Koosje Van Dijk heet (fictieve naam). Per saldo kies ik toch voor de @-variant.

1 like