Importeren kerkleden - komt niet onder letter te staan

Bij het importeren van kerkleden doet zich het vreemde voor dat die leden met een tussenvoegsel in de lijst netjes onder de eerste letter van hun achternaam worden getoond, maar leden zonder tussenvoegsel worden aan het begin getoond zonder letter.
Dus bijv:

Peter Langevelde
B
C
L
Peter van Langevelde

ik heb geprobeerd om alleen de voornaam en achternaam te doen maar dat maakte geen verschil (alleen verloor ik toen de tussenvoegsels).

Het was even speuren @PetervanLangevelde maar het lijkt erop dat er in de sheet in het kolom van de achternamen een spatie voorstaat. Dus die staat niet als ā€œLangeveldeā€ maar als " Langevelde". Zou je daar eens naar kunnen kijken?

Hoi Peter, dat is niet het geval !
Het gekke is dat -voor een test- ik 3 leden naar een testbestand heb gekopieerd, en een X voor de achternaam heb gezet. Dat kwam goed door, leden kwamen nu onder de X te staan (XBerends). Daarna de X weer weggehaald, en Berends kwam nu niet onder de B maar bovenin te staan !!
Toen geprobeerd met spatie als tussenvoegsel (geen verschil), met x als tussenvoegsel (toen kwamen ze onder de x te staan !!??), toen x weer weggehaald en nu staan alleen de twee vaders onder de B, de moeder staat nog onder de x.
Heel vreemd gedrag ā€¦ bij iedere upload koppel ik in ieder geval id, familie_id, voornaam, tussenvoegsel en achternaam.

Ah, dan gaat het wellicht fout bij het samenvoegen van het tussenvoegsel en de achternaam. In de database staat een spatie voor de achternaam.

Wat je even kunt doen is in Excel een kolom aanmaken waar het tussenvoegsel en de achternaam instaat in plaats van tussenvoegsel en achternaam apart op te geven. Dus niet een kolom ā€œvanā€ en een ā€œBeekā€ maar ā€œvan Beekā€ en die aangeven als achternaam. Dan duik ik er een andere keer dieper in.

1 like