In android chrch-app is het bij een gewoon kanaal niet mogelijk afbeeldingen te plaatsen

In de android chrch-app is het bij een gewoon kanaal niet mogelijk afbeeldingen te plaatsen. De enige mogelijkheden zijn: camera, videocamera, spraakbericht of document. Foto’s kun je dus alleen plaatsen als je je camera gebruikt. Je kunt niet vanaf je telefoon zelf een keuze maken welke foto je wilt plaatsen.

Wanneer ik een gewoon kanaal open, krijg ik de opties Camera, Camcorder en Bestanden. Wanneer ik op Bestanden klik, krijg ik de optie om te bladeren door mijn bestanden, waaronder ook de foto map.

Al gekeken onder “document”?

Ik heb gekeken. Het werkt nu inderdaad via ‘Documenten’. Misschien is het handig om een andere term te gebruiken, omdat voor de meesten niet vanzelfsprekend is dat je foto’s via ‘documenten’ plaatst. Idee: noem het bijvoorbeeld ‘(foto)bestanden’.

Ben alleen bang dat je de suggestie aan Google moet doorgeven. Dit is een standaard Android manier, maar wie weet is er iets mooiers op te verzinnen door Peter of Gert.

Kun je bij andere apps wel direct naar foto’s zonder door bestanden te moeten?

Dat weet ik niet. Je bedoelt andere apps op de telefoon (android)?

Ik ben eens door mij apps gelopen waar foto’s geupload kunnen worden. Wanneer er meer opties zijn, kun je in Android een standaard app aan de actie toewijzen. Dat heb ik nog niet gedaan. In chrch krijg ik:

Andere apps (Signal, Strava) laten weer ets anders zien…