Kan het logo van onze kerk als App logo dienen?

Is er een mogelijkheid dat het logo van onze kerk als App logo kan dienen?
Hierdoor kunnen nieuwe leden het sneller vinden in de app/play store.

Misschien kan je het omgekeerde voorstellen: dat jullie kerk zich vanaf heden “CHRCH” gaat noemen?

Het lijkt me dat het juist niet overzichtelijker wordt als dezelfde app onder honderden verschillende logo’s en namen gepresenteerd wordt in de stores.

Je kan natuurlijk een eigen app gaan bouwen, dan kan je alles naar eigen inzicht inrichten. Je voorstel lijkt erop of je Shell vraagt hun naam te verwijderen en het tankstation alleen onder de naam van de woonplaats te laten bestaan, voor de lokale herkenbaarheid.

Beste,

Uit je antwoord maak ik op dat dit weinig kans van slagen heeft :wink: dat is voor mij prima.
Vanuit gebruikers perspectief is een app logo iets wat vaak geassocieerd wordt met de context en dit is voor een gebruiker zijn lokale kerk. Daarom zou je de chrch app ook kunnen zien als een platform en dit feature, misschien tegen betaling, aanbieden. Mollie zie je ook niet terug als je een betaling doet vanuit een webapplicatie om maar een ander voorbeeld te noemen.
Bedankt voor je reactie en uitleg over het tot nu toe ingenomen standpunt.

Grt,
Maarten

Het antwoord van @pgneede staat los van stichting chrch. :slight_smile:

Maar dat het weinig kans van slagen heeft, klopt denk ik wel. Het is waar dat een app makkelijker te vinden als het logo en de naam wordt gebruikt, helaas is de moeite die ertegenover staat wat mij betreft niet in verhouding. En als het tegen betaling aangeboden zou worden, zouden kerken er denk ik niet voor kiezen vanwege de kosten.

Het beste is bij lancering duidelijk te communiceren hoe de app te vinden is (uitleg en links op eigen website werkt denk ik goed) en dus niet door direct te zoeken, dat voorkomt zoeken zonder resultaat.

2 likes