Kanalen aanmaken in de app.

Ik ben net begonnen met de app.
Nu wil ik de agenda, nieuwsberichten en onze opgenomen kerkdiensten zichtbaar laten maken in de app.
Ik heb de kanalen aangemaakt en de verbindingen met onze website gemaakt door de url van die bepaalde pagina op de website te kopiëren.
Van de koppeling heb ik een rss feed gemaakt.
Is dit de juiste werkwijze? Ik zie namelijk niets op de app verschijnen.
GKv Assen Marsdijk
Gr. John

Ter aanvulling:
Ik heb het kanaal: Dagtekst ook aangemaakt.
En de RSS feed: Tijd met Jezus op dezelfde manier aangemaakt als in het introductiefilmpje. Toch wordt deze niet zichtbaar in de app.

Dat de nieuwsberichten, agenda en kerkdiensten gemist niet zichtbaar zijn, komt volgens mij om dat de website geen rss feed heeft.

Gr. John

@jojajupa. Ik weet natuurlijk niet precies wat je wel en niet gedaan hebt, maar de structuur zit als volgt in elkaar:

  1. je hebt kanalen die je kunt aanmaken en die dan direct zichtbaar zijn in de app. Bij een normaal kanaal kunnen beheerders en gebruikers berichten plaatsen in een kanaal, tenzij het kanaal is “dicht gezet” voor gebruikers.

  2. wanneer je het kanaal wilt vullen met berichten vanuit andere bronnen (denk bijv. aan een RSS feed van een website), dan zul je een verbinding moeten leggen tussen de RSS feed en die dan moeten linken aan een kanaal. Het kanaal wordt gevuld met de data zodra je op “ververs” hebt geklikt Dat zijn die twee pijltjes aan de rechterkant in het overzicht van je verbindingen.

Begin gewoon met een eenvoudig voorbeeld om het uit te proberen. Het werkt wat mij betreft redelijk rechttoe rechtaan…

Ik zie het al. Het heeft met de RSS feed te maken. ‘tijd met Jezus’ is nu wel zichtbaar.
Voor de overige pagina’s moet ik een rss feed van de website (laten) aanmaken.
Ik zal nog even uitzoeken hoe ik de google vergaderagenda moet toevoegen.
Bedankt.

1 like