Kanalen verbergen

(Hoe) kun je een kanaal verbergen voor niet leden en leden? Ik wil een kanaal als beheerder alleen testen maar nog niet beschikbaar maken voor leden.

Die optie is er niet voor zover ik weet.

kan deze op de lijst gezet worden dus een kanaal alleen zichtbaar voor beheerders.

dat ik een kanaal niet goed kan testen voordat de gebruikers deze te zien krijgen. testen is dan niet alleen of het wel werkt maar ook de processen erachter (afstemming rondom vrijwilligers bv, wie doet wat)

Hoi @otmar, hoe ver zijn jullie met de implementatie dan? Wij hebben de app eerst ingericht en getest, zonder de gemeente alvast in te lichten. Als laatste hebben we de ledenlijst ingeladen en getest, en 'm vervolgens geïntroduceerd in de gemeente.

De agenda en het geven normen we trouwens green kanalen. Kanalen staan bij …meer

Groet!

We zitten nog in de voorbereiding. we richten ons op 6 onderdelen:

Agenda (digitaal overzicht van de gemeenteactiviteiten),
Collecte (vervangen tzt van de collectebonnen)
Smoelenboek (gezicht bij de naam)

En de volgende kanalen
Puch berichten (notificaties over belangrijke nieuwtjes bv as zondag inzameling voedselbank)
Wekelijks informatieblad
Preken podcast

We hebben een grote gemeente met veel vrijwilligers. Voordat ik een kanaal live gooi, wil ik getest hebben of het werkt, maar ook of de processen die uitgevoerd worden door de vrijwilligers goed lopen (krijgen we op tijd de juiste en volledige informatie, hoe wordt dit aangeleverd. kost het veel werk om het op een kanaal te krijgen) etc. Dan zou de optie op een kanaal alleen zichtbaar voor beheerders erg fijn zijn.

Ik wil voorkomen dat we een kanaal aanbieden aan de gebruikers en dat deze dan niet goed blijkt te werken en ik het kanaal er weer af moet halen.

  • Een kanaal werkt wel … je moet alleen zelf even testen wat het verschil is tussen de types berichten (bericht / prikbord-item etc.)

  • De gebruiker kan zelf (per kanaal) aangeven of hij wel of geen pushbericht wil hebben na elk nieuw toegevoegd bericht/artikel.

  • Een bericht kan ook worden aangevuld met recentere informatie. Of als de informatie geheel onjuist is, kan je het bericht verwijderen.

  • Een kanaal verwijderen is wel radicaal. Denk goed na over wat je in een bepaald kanaal wilt hebben (foto / video / preken / liturgie / zondagbrief / kerkblad / nieuws ) en of je daarvan dingen wilt combineren in een kanaal.
    – En of daar AVG-gevoelige zaken bij zijn. Bij ons komen zondagbrief en liturgie op donderdag uit en die ‘gooiden’ we samen in een kanaal. Een gesloten kanaal, omdat er privacygevoelige zaken in de zondagbrief staan. Met als gevolg dat de liturgie niet te lezen is voor gasten. We hebben inmiddels de liturgie in een eigen, openbaar kanaal gedaan.