Koppeling met ledenadministratie: Scipio, Conscribo, etc.

@peterarends was er nog een update mbt de scipio integratie? Of welke velden wel of niet door gaan komen?
in de admin tool staan nu een heleboel items die voor ons interessant zouden zijn om te laten zien maar ik weet niet of dat past of dat een ‘standaard’ set van gegevens wordt weergegeven die zijn doorgesproken met hagru?

Helaas werkt de koppeling niet. Ik heb de inloggegevens toegevoegd, maar krijg daarna de velden niet te zien.

Zijn er sinds 26 januari nog ontwikkelingen geweest mbt integratie scipio?
hoe werkt dat nu?

@Mas.Koster het is aan de praat te krijgen, maar werkt niet super stabiel of eenvoudig. Ik ben aan het kijken hoe het beter te faciliteren is.

@peterarends, @Mas.Koster Het werkte bij mij eerst helemaal goed maar nu komen van nieuwe leden in Scipio alle gegevens goed binnen behalve de geboortedatum. Uitgetest door leden in de admin Chrch te verwijderen (en niet in Scipio) die er met geboortedatum goed instonden en na de eerstvolgende verbinding wel weer goed terug kwamen maar zonder geboortedatum. Wel vindt ik het opvallend dat elke morgen na een nieuwe (automatische) verbinding het volgende scherm op het admin dashboard staat met mutaties van leden waar ik in Scipio niets aan gewijzigd heb

We hebben als NGK Apeldoorn (1.000 leden) nu een principe besluit genomen met CHRCH te werken. Dat is wel gebaseerd op het uitgangspunt dat de integratie goed verloopt met Scipio (waar we 1-1-2019 mee starten). wat ik me nu afvraag: is het handig om NU al CHRCH te introduceren, of moeten mensen nu een hoop moeite doen die later overbodig blijkt als per 1-1-2019 scipio live gaat met de integratie met CHRCH? Of is het juist wel handig als een soort pilot periode?

1 like

Mooi besluit!

Hebben jullie niet ook een proefperiode bij Scipio? Dan zou je dat prima kunnen combineren. Mijn gevoel zegt dat je anders beter de rest helemaal kunt inrichten (roosters, collecte, kanalen) en dan als laatste de leden uit Scipio. In 1 keer goed ipv later moeten corrigeren. 1000 leden controleren is veel werk :sweat_smile:

Aanvulling op deze tekst: Wel vindt ik het opvallend dat elke morgen na een nieuwe (automatische) verbinding het volgende scherm op het admin dashboard staat met mutaties van leden waar ik in Scipio niets aan gewijzigd heb.
Hiermee worden andere mutaties “Gebeurtenissen deze week” overschreven waardoor ik beheer informatie m.b.t. aangebrachte wijzigingen / aanmeldingen mis.

Ga ik ook even induiken, dat zou niet moeten eigenlijk.

@peterarends Off-topic: Wij hebbeb ook wel eens gekeken naar Een pakket. Gebruiken jullie Scipio in Amsterdam? Is dat een aanrader?

Ps: ik kan jou niet PM’en?

Chrch staat op zichzelf los van de ledenadministratie van kerkgemeentes . Op basis van een export van de data uit een ledenadministratie systeem met de velden die in de smoelenboek thuishoren, kan Chrch gevuld worden. Om die Integratie te vergemakkelijken is er voor twee meest gebruikte systemen (Scipio en Conscribo) een aanzet tot API integratie gedaan. Helemaal vlekkeloos werkt dit nog niet.

Wie weet kunnen onze dev’s in de komende periode hier nog wat aan verbeteren. Of wie weet kan de Chrch admin zelf die administratie rol overnemen in de toekomst.

Voor nu is het wat het is. Ik neem aan dat jullie een ledenadministratie hebben en daaruit een .CSV kunnen extraheren.

Dank @voorstad. Ik heb nog een keer GOED gelezen en nu snap ik dat het eenzijdig is en hetzelfde werkt als een .CSV (maar dan automatisch met mogelijke issues).

Wij hebben inderdaad een adminstratie systeem maar ik bedoelde inderdaad een ‘nieuw’ pakket. Momenteel betreft het inderdaad .een CSV die we extraheren en inladen.

Onze ledenadministratie werkt met AFAS Profit. Zelf ken ik het pakket niet.
Wie weet wat daarmee de (on)mogelijkheden zijn?