latency op ledenlijst items / vertraagde foto's scipio integratie

Hoi, Zoals bij Peter bekend wij gebruiken de integratie met scipio.

Even een reminder voor dit probleem daar andere met grote aantallen leden (~850+) dit probleem ook mogelijk zien:

  1. Bij het openen van de leden lijst duurt het meestal tussen 8 & 10 sec. voordat men pas een zoekopdracht kan doen. Dit is slechts eenmalig bij het openen v/d app. Als de app eenmaal open is (en niet gesloten wordt) dan gaat elke zoekopdracht redelijk snel.

  2. Bij het zoeken op naam kan het tot 30+ seconden duren voordat de foto behorend bij die persoon in de lijst omhoog komt (soms helemaal niet).
    De foto komt dan wel gelijk of na enige tijd omhoog op het moment dat je dan op de persoon klikt en zijn ‘profielpagina’ zit. Misschien dat hier een soort van caching binnen de app kan worden gedaan dat het gebruik voor grote kerken met veel foto’s ook beter zal maken.

  3. Bij onze ledenlijst kan ik nog niet de gezinsleden aan elkaar koppelen (zien) maar misschien moet ik nog wat meer hierop inlezen.

1 like

Dat is mij idd ook opgevallen, dat het open van de ledenlijst lang duurt…
Zal mooi zijn als dat sneller kan.

Wat ervaren jullie als “langzaam”? Bij mij (370 leden) laadt de ledenlijst (zonder foto’s) binnen een seconde, De foto’s komen binnen 2 seconde daarna in beeld.

^ “Bij het openen van de leden lijst duurt het meestal tussen 8 & 10 sec. voordat men pas een zoekopdracht kan doen.”

^^ “Bij het zoeken op naam kan het tot 30+ seconden duren voordat de foto behorend bij die persoon in de lijst omhoog komt (soms helemaal niet)”

Ik duik dieper in jullie situaties, @jkleen en @Marcel want het zou een stuk sneller moeten zijn. Misschien wordt er onbedoeld veel metadata meegestuurd of zo.

1 like