ledenadministratie met scipio

Voor de ledenadministratie willen wij binnenkort overstappen naar Scipio. Ik dacht erkend en keert gelezen te hebben dat chrch hier support voor biedt, maar ik kan het moet terugvinden bij de documentatie op de website. Zoeken binnen deze community levert wel wat resultaten op, maar het lijkt er niet meer in te zitten?

Wat is de beste manier om de ledenadministratie in Scipio en chrch gelijk te houden?

Klopt, zit er niet meer in omdat het niet stabiel bleek.

Als het lukt, is het het beste is om direct met de import-api van chrch te praten met een eigen script. Als dat niet lukt, kan ik het ook realiseren (betaald via Credzer).

Dat zou me moeten lukken :slight_smile: Is er ook documentatie beschikbaar over die API? Of voorbeeld requests waar ik het vanaf zou kunnen kijken?

Het beste kun je de requests bekijken bij het importeren. Er is helaas geen documentatie beschikbaar, maar de basis is simpel en wel via het inspecteren van de requests te zien.

Nog eenvoudiger is wellicht alleen de gebruikers updaten die gewijzigd zijn, via end point: PUT https://api.chrch.org/api/v2/users/{id}. Dan moet je het id van de gebruiker wel paraat hebben, maar die kan je wel halen uit het gebruikersoverzicht.

Wat is de reden om te overwegen van Chrch over te stappen naar Scipio? Wij overwegen juist de omgekeerde route.

Onze penningmeester maakt gebruik van een boekhoudsysteem dat overgenomen is dit Scipio (als ik het goed heb), dus het is geen overstap, maar puur bedoeld voor financiële administratie en bijbehorende leden administratie.

Scipio heeft een app (gebaseerd op Socie vanouds) en is oorspronkelijk een omgeving voor leden- en financiële administratie, voor zover ik het begrijp. chrch is geen pakket voor leden- en financiële administratie.