Lege gebruikers MET tegoed

CGK Emmeloord gebruikt al enige tijd de Chrch app, met name tbv electronisch collecteren, maar we willen de app breder gaan gebruiken. Nu zie ik het volgende vreemde verschijnsel. In onze lijst met gebruikers staan 14 lege accounts, deze hebben alleen een ID. Als ik ze probeer te verwijderen dan zie ik bij de Verwijder knop dat er nog tegoed aanwezig is. Het account was kennelijk in gebruik, maar door wie?? Ben wat aan het testen geweest, het blijkt dat ik in een normaal account, mijn eigen emailadres kan weggooien (zonder waarschuwing). Het resultaat is dat je daarna direct buitengesloten bent en je jezelf opnieuw moet registreren… Ik als beheerder zie alleen nog een ID met een tegoed… Het updaten of verwijderen van je emailadres door een gebruiker zou niet mogen denk ik. Hoe komt ik er nu achter van wie die tegoeden zijn?

Heb je voor mij een id van zo’n gebruiker? Lege gebruikers zijn in de praktijk gebruikers die gegeven hebben zonder een account aan te maken. Dit tegoed wordt in principe direct weer gegeven, dus het lijkt erop dat er een bug inzit.

Bijvoorbeeld; 48952, 49625, 49014…

Dank, ja dat gaat niet goed. Ik kom hier op terug.

Ik zie bij ons ook zulke gebruikers: 49724 en 49423. Zou je die ook willen nakijken? Sowieso denk ik dat het niet echt nuttig is om dergelijke anonieme gebruikers in de gebruikerslijst te tonen?

Hier hebben veel meer kerken last van, helaas. Het beste lijkt mij inderdaad dat deze gebruikers automatisch verwijderd worden door het opruimprogramma dat iedere nacht wordt uitgevoerd.

En over het tegoed dat overblijft, dat heeft nog een staartje gekregen helaas. Kerken op wie dit van toepassing is, ontvangen hier een mail over (contactpersoon die in de admin staat ingesteld). Het komt erop neer dat een bug ervoor zorgde dat gaven van gebruikers die zonder account gaven, niet volledig doorkwamen en dit nu gecorrigeerd wordt. Details in de e-mail.

Jammer en inderdaad vervelend dat dit fout ging. Maar dank voor de snelle en adequate actie je hebt genomen om het op te lossen!

Inderdaad een vervelende bug, maar aan de andere kant een onverwachte meevaller. Net als @mlemsom waardeer ik het dat jullie steeds snel reageren op dit soort meldingen en daarbij een goede oplossing voorstellen.

De tijdelijke “gebruikers” worden inmiddels verwijderd iedere nacht. Ook zijn hun giften nu goed meegenomen en is de administratie gecorrigeerd.

1 like