Mollie schrijft hele bedrag af en bij

Vorige week heb ik 10 euro op de chrch-app gezet.

Daarna eerst 1 euro gedoneerd, toen 4 euro en afgelopen zondag nogmaals 1 euro.
Dit alles om te testen hoe één en ander werkt / gaat.

Nu zag ik vanochtend dat er 10 euro is overgeboekt op de rekening van de PGM.
Dit is dus het totale saldo, terwijl ik pas 6 euro heb gedoneerd.
Hierdoor ontstaat er dus een ‘spooksaldo’ van 4 euro op de PGM-rekening.

Wie weet hoe dit zit?

Dat klopt @rene, ik hoor wel vaker dat mensen het principe van collectebonnen niet kennen. Ben jij daarmee bekend? Het werkt vergelijkbaar.

De kerk heeft het geld direct, leden bepalen eigenlijk alleen nog de bestemming van hun gift die ze eerder gedaan hebben. Wat mij betreft ook wenselijk, anders zou het tegoed bij een externe partij staan.

Ik ben zelf niet van de financiën/administratie, dus misschien kan iemand mij aanvullen. Er zijn veel kerken die ervaring hebben met dit principe.

Hoe kan ik zien welk bedrag aan welke collecte is gegeven?

Gewoon inloggen in het dashboard en dan zie je het meteen.:grin:

Wij leggen het als volgt uit:


Digitaal collecteren
Met de app is het ook mogelijk om aan de collecte te geven. Dit doe je door eerst je collecte “tegoed” op te waarderen, waarna je tijdens de collecte (of gedurende de rest van de week) een gewenst bedrag kan geven. Voor deze digitale collecte betaal je aan de payment provider Mollie €0,35 cent per transactie. Feitelijk doe je een gift aan ngk · nijmegen die je later via de app van een definitieve bestemming voorziet. Giften die per het eind van het boekjaar niet nader bestemd worden, vloeien in de algemene middelen.


Wanneer het systeem van collectebonnen onbekend is, kun je het ook vergelijken met een pre-paid beltegoed: Je betaalt vooraf, krijgt een beltegoed en kunt daarna bepalen naar wie je belt. Aan het eind van een bepaalde periode vervalt het niet gebruikte beltegoed.

@Rene Bedragen welke aan een collecte of doel zijn gegeven kun je inderdaad zien als je online inlogt. Er is ook een optie via collecten en dan ‘export’ om een excel bestand te downloaden. Let erop dat dat excel document meerdere tabbladen heeft… op het ene tabblad zie je dezelfde bedragen als die ook via Mollie worden / zijn bijgeschreven. op een ander tabblad zie je de bedragen per collectebestemming. Online kun je volgens mij maximaal 2 weken terugzien, maar via excel kun je verder terugkijken. (geen idee hoever, we doen nog maar net mee)