Wanneer het smoelenboek en de agenda (rooster) gekoppeld zijn, verschijnt je taak heel mooi in het groen in de agenda. Het is nu (op aanvraag) mogelijk om daar een emailnotificatie van te krijgen (met een opt-out).
Zou het niet mooi zijn wanneer je in ‘account , Mijn gegevens’ een optie toevoegt om een x tijd van te voren een notificatie te ontvangen van een taak?
Heb intussen, met hartelijke dank aan NGK Nijmegen, een rooster gemaakt en werkend gekregen via Google docs. Vooral de functie van het groen worden bij een taak indien er een match is tussen naam in rooster en de ledenlijst is aansprekend. Vraag me nu af hoe de email alert tot stand komt? Waar stel je dit in (op aanvraag?) en met opt-out?
Ook de extra optie via mijn gegevens lijkt me perfect!
Inmiddels heeft Peter Arends deze optie werkend gemaakt (voor de Protestantse Gemeente Soest). Er verschijnt nu bij ieder lid in ‘Mijn Gegevens’ het veld: Stuur mij geen herinneringen’. Echter de e-mail alert komt nog niet door (logfiles vertonen dit niet, re. @peterarends ) indien er correlatie is tussen de taak in de agenda en het betreffende gemeentelid. Gaarne alsnog een oplossing.
Hoi Peter. Dat willen wij dan natuurlijk ook! Dit heb ik onze gemeente een jaar geleden al beloofd
Kan ik de optie “email herinnering sturen” ook zelf aanzetten, of kun jij dit alleen?
@voorstad, Eelco, toch begrijp ik deze discussie niet helemaal … Lees zojuist het topic ‘herinneringsmail’ van Ewoud, 3 mei. Hier staat dat sommige mensen deze mail wel en anderen niet ontvangen. Is het dan zo dat kerken, op hun verzoek, deze optie door @peterarends ingesteld krijgen? Of werkt het nog anders?
Ten tijde van onze implemantatie (zomer 2017), kon Peter voor ons de mail herinnering aan of uitzetten. Dit was een alles-of-niets keuze: of iedereen die een taak had kreeg een mail, of niemand kreeg een mail. Wij hebben toen gekozen om de mail herinnering niet aan te zetten. Of ik heb het verkeerd begrepen.
Nu er voor gebruikers een keus lijkt te zijn om dit uit te zetten, zouden we graag deze optie alsnog aan willen zetten.
Oke @voorstad, dat heb ik misschien niet goed begrepen of uitgelegd. Wat ik kan activeren is dat leden bij een match een mail ontvangen en zichzelf hiervoor af kunnen melden in de app. Het staat dan dus standaard voor iedereen aan met een opt-out. Wil je dat ik het activeer?
@peterarends, het stukje tekst in de mail over antwoorden op de mail mag er wat mij betreft ook graag uit. Zou mogelijk tot verwarring bij gebruikers kunnen leiden.
@peterarends, zie dat je het stukje tekst -over antwoord op deze email- in de herinneringsmail (zojuist ontvangen) al verwijderd hebt. Helemaal super, bedankt!