Ook kunnen appen/smsen bij aanklikken telefoonnummer

Wanneer je in de ledenlijst een telefoonnummer aanklikt krijg je (op een iphone) alleen de mogelijkheid om diegene te bellen. Is het ook mogelijk om hier (in de toekomst) ook te kunnen kiezen uit ‘(whatsapp)bericht’ sturen? Niet iedereen staat te springen om een telefoongesprek :wink:

Andere oplossing zou zijn de tekst selecteerbaar te maken, dan kun je het telefoonnummer kopiëren en in je contacten zetten en op die manier een bericht sturen. Zou ook handig zijn voor de e-mailadressen als je niet met de apple mail app werkt maar bv met de Gmail app. Als ik nu een e-mailadres aanklik kan ik die persoon niet mailen omdat ik de standaard mail app niet geïnstalleerd heb.

2 likes

Beste app-bouwers, binnen enkele weken zullen wij de chrch-app lanceren. In een van de kanalen kunnen deelnemers aan de app een oproep zetten om mee te doen met een eigen activiteit. Daarbij zou het wel erg handig zijn om na klikken op het telefoonnummer van de persoon een appje te kunnen sturen. Is het veel werk voor jullie om dit aan te passen? Het zou wel echt veel schelen.

Dit ligt niet aan de app, maar aan het apparaat waarop je de link opent. Het is een beetje vergelijkbaar met Windows bestandsextensies die standaard met een bepaalde app openen.
Op Android kun je bijvoorbeeld de app ‘open link with’ installeren, waarmee je e.e.a. kunt manipuleren. Hoe dat op iOS werkt, weet ik niet.

Is het niet mogelijk om vanuit de app standaard in de contact-info van dat nummer terecht te komen i.p.v. in het belscherm? Als ik op google kijk, zie bijvoorbeeld https://stackoverflow.com/questions/44989423/open-contact-information-in-contact-list-using-phone-number-of-contact-android-s dan lijkt dat wel zo te zijn.