[opgelost] Agenda (excel) is ineens niet meer zichtbaar

Onze agenda bevat een verjaardags lijst en een Google Docs-sheet zoals beschreven op (excel) is op https://chrch.org/docs/beheer/agenda-en-roosters/
Na een week goed gedraait te hebben is de Google Docs-sheet ineens niet meer zichtbaar.

same here, volgens mij heeft Google iets geupdate, want ik kon de gepubliceerde link alleen nog maar openen als ik ingelogd was met mijn google account. Heb de link nu weer gedeeld als ‘Iedereen op internet met deze link kan bekijken’ en dan komt het weer in chrch terecht.

3 likes

@kroes, gebeurde mij zojuist ook. dank voor de tip!

Volgens mij gaat het om deze instelling:

Dit is goed:
image

Met deze instelling werkt het NIET:

Rechtsboven verscheen er bij mij een kettinkje links naast Share/Delen:
image

Klopt :grinning: dank zij tip van Hans Kroes kon ik het direct aanpassen.

Bij ons was dit op het geval. Bedankt voor de tip! Het staat er bij ons ook nu weer goed in!

Helaas heeft bovengenoemde oplossing voor ons nog niet gewerkt.
Spreadsheet is gepubliceerd zoals in de handleiding staat omschreven, en heeft ook altijd gewerkt tot aan een 2 a 3 dagen geleden. Via knop share/delen nu de ‘iedereen’ toegang gegeven en kettinkje kom tevoorschijn. In ‘Admin’ bij verbindingen een sync gedaan, maar in de App zelf nog altijd een blanco agenda. Meer ideeĂ«n zijn van harte welkom


Je kunt even kijken of de verbindingsurl die in de admin staat werkt in een incognito-/privévenster van je browser. Als dat niet zo is, even opnieuw publiceren in Google Sheets. Als ie het wel doet, even een oude versie van de sheet terugzetten en opnieuw proberen.

Hallo Peter, Bedankt voor je antwoord.
Ik heb geprobeerd de url uit admin in een incognitovenster te openen en dat gaat goed.
Opnieuw gepubliceerd, maar geen effect. Voor de zekerheid ook even een oudere versie van de agenda teruggezet, maar ook dat heeft helaas geen resultaat. Daarna bedacht om ook een nieuwe agenda te maken (test agenda). Alles volgens boekje, maar ook deze krijg ik niet te zien. Heb je nog ideeën?

Als ik het probeer krijg ik:

Toch nog even kijken naar het publiceren.

Bedankt dat je even mee wil kijken.
Ik heb het publiceren nogmaals bekeken, stop gezet en opnieuw gepubliceerd zoals in de handleiding staat omschreven. Ook het delen van het bestand heb ik opnieuw gedaan en ‘iedereen’ toegang gegeven. Helaas, ik krijg het niet voor elkaar om de agenda weer in de app te toveren. Ik vast en zeker iets niet goed doen. Kan je me iets geven wat ik stap voor stap kan nalopen?

De sheet is wel goed opgehaald, alleen staan er geen items in die in de toekomst plaatsvinden, alleen eind 2019 en begin 2020. Waarschijnlijk werkt het als je dat aanpast, de rest ziet er goed uit.

Ja ik zie het nu ook, ik had de gegevens van het testbestand er nog in staan.
Zojuist een test gedaan en gaat inderdaad nu goed. Heel blij mee.
Nogmaals ontzettend bedankt voor de hulp!

Beste mensen,
Kunnen jullie meekijken op de achtergrond?
Ik merk dat onze agenda niet meer zichtbaar is in de app.
Ik kan zelf de fout niet vinden, gezocht op foutjes in datum, tijd notatie (vorige ervaring)
Ik kijk er waarschijnlijk overheen, maar zie geen verkeerde invulling van agenda dan voorheen.
Heb de agenda vandaag opgeschoond, nu alleen nog maar vanaf oktober 2020 in spreadsheet programma,
dacht dat het lag aan hoeveel agenda items, maar dat was het dus ook niet.
Alvast bedankt voor de hulp,
groeten Ingeborg

Hoi Ingeborg, heb je dit draadje al gelezen en de zichtbaarheidsinstelling gecheckt?

Bedankt, het zat hem inderdaad in delen link in google agenda
groeten Ingeborg

1 like