[opgelost] App chrch op iPhone X series

Zojuist overgestapt van iPhone 6 naar iPhone XR. De vertoning van chrch is nu zodanig dat de iconen van chrch deels samenvallen met de Home-Bar van de iPhone. @Erik of @peterarends, zou het mogelijk zijn om de layout van het onderste deel van de app zo aan te passen dat de iconen van chrch boven de Home -Bar staan? Zoals bij andere apps, voorbeeld Safari.

image1

Op het Internet vond ik dit artikel https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/ios/visual-design/adaptivity-and-layout/
Mogelijk kan dit -vooral het deel over layout guides and safe area- helpen bij het oplossen van dit probleem.

@peterarends, kun je hierover nog iets zeggen, is dit veel werk of niet mogelijk?

Dit is wel mogelijk en in een volgende release van de app zelf is dit hoogst waarschijnlijk verwerkt. Op dit moment zijn we druk met de back end, de app zelf laat nog even op zich wachten.

1 like

@peterarends, heb zojuist rondgekeken in de chrch2 omgeving van onze PGS, ziet er veelbelovend uit, vooral groepen ben ik blij mee. Alleen zie ik dat aan het voornoemde probleem -helaas- nog niet iets is gedaan :sleepy: De menu items staan nog steeds over/onder de Home-bar bij iPhoneX.
Is het mogelijk om dit op de lijst te zetten?