[opgelost] Bestand uploaden werkt niet meer op iOS 14

  • in onze gemeente hebben we een kanaal ‘preken’ aangemaakt waarin de tekst van preken beschikbaar wordt gesteld voor bespreking in kringverband
  • de bestanden die ik upload zijn altijd pdf bestanden
  • wat er gebeurt in de api omgeving is dat er na het selecteren van het bestand gevraagd wordt of het ok is om het bestand te versturen, als ik dan vervolgens op ‘ok’ druk gebeurt er vervolgens niets
  • op jouw aangeven heb ik het inderdaad geprobeerd om een eerder bestand opnieuw te uploaden; dat lukte wel
  • het enige dat ik kan bedenken is dat het bestand mogelijk te groot is (in verband met gebruikte fotokwaliteit; ik heb het pdf bestand verkleind van 25 mb naar 500 kb); als het bestand kleiner wordt, lukt het wel op de upload te doen
  • ik vraag me dan af waar de kritische grens voor de bestandsgrootte ligt

Dank voor de terugkoppeling @RichardSaly. Het aangeven van een limiet of melding geven zou gebruiksvriendelijker zijn en ga ik toevoegen. Uit mijn hoofd is het nu 16MB. Los daarvan fijn dat je nu een iets kleiner bestand als resultaat hebt, is ook gebruikersvriendelijk.

Graag gedaan. Soms gebruik ik illustraties (schilderijen bijvoorbeeld) die echt in een hoge resolutie moeten worden weergegeven, maar ik zag dat mijn pdf converter automatisch op ‘beste export kwaliteit’ staat en dat is inderdaad wat overdreven.

Sinds enige weken kan ik de toegemailde kerkbrief niet meer uploaden in Chrch (iphone). De app sluit af als ik op + druk. Ik gebruikte vervolgens daarom tot vandaag mijn iPad. Sinds vandaag lukt het ook niet meer via de iPad (na update naar ios 14.3). Ook Chrch op m’n iPad sluit direct af als ik op de + druk.

Zou relaxt zijn als deze functies voor de iphone en ipad weer terugkomen.

Bij ons in de gemeente is dit een probleem voor veel iOs gebruikers. We zien uit naar een oplossing! Echt een groot nadeel in het gebruik.

1 like