[opgelost] Bestand uploaden werkt niet meer op iOS 14

@peterarends, Op dit moment kan geen bestand worden gupload in kanalen. Zodra het + teken wordt aangeraakt sluit de app. Hebben meer mensen dit probleem? In jan. 2019 is dit ook gemeld.

Welk device / platform / versie @Jaap? Heb het nu getest op iPad/iOS/13.7 en dat ging goed Galaxy S7 edge/e.foundation/7.1.2 gaat ook goed.

@peterarends, op iPad en iPhone-XR, maar … gisteren beide geupdate naar IOS14.

@peterarends, heb inmiddels bestanden geupload via de webbased app op de PC. Zou mooi zijn als het ook weer werkt onder IOS14 :slightly_smiling_face:

Ik zie meer bugs met iOS14 online, hopelijk is het opgelost met hun volgende update.

1 like

@peterarends Thnx voor je reactie, soms kun je ook te snel voor een nieuwe versie kiezen :upside_down_face:

Het schijnt dat met 14.01 al een hoop is opgelost, die update is van gisteren en heb je waarschijnlijk al. Ik probeer het ook nog nadat ik heb geĂĽpdatet. Het kan ook een incompatibiliteit zijn die geĂŻntroduceerd is met iOS14 die niet opgelost wordt met een update. Even afwachten.

@peterarends, dank voor het meedenken. Zojuist updates gedaan voor iPad en iPhone naar IOS 14.0.1, maar helaas probleem blijft hetzelfde …

Ook ik heb inmiddels de updates van iOS 14 geĂŻnstalleerd maar het lukt mij nog steeds niet om bestanden te uploaden. Ook het opnieuw installeren van de chrch app heeft geen resultaat. Hoor graag wanneer er een oplossing komt.

@RichardSaly een tijdelijke oplossing is https://api.chrch.org te gebruiken. Hopelijk is het met versie 14.1 opgelost. We zijn bezig met een grote update en het duurt nog even voordat die er helemaal is…

Super, ik wist niet van het bestaan van deze web applicatie! Dank voor de snelle reply!

@peterarends, kun je iets zeggen over de timing van deze update, praten we dan over weken of maanden?

@peterarends, zojuist heb ik een update op mijn iPad gedaan naar IOS 14.1, maar helaas deze lost het probleem ook niet op. Zou jij nog eens willen kijken of een aanpassing in CHRCH dit kan oplossen? Steeds meer mensen stappen over naar IOS 14 …

Als het met 14.1 niet werkt, zal het aan de chrch kant aangepast moeten worden helaas. Ik werk momenteel een paar dagen per week aan de update en ik verwacht einde jaar of begin volgend jaar.

1 like

@peterarends, dank voor je reactie. Ik -en velen met mij, denk ik- kijken uit naar deze update van de app CHRCH.

Inmiddels lukt het mij ook niet meer om bestanden te uploaden via de webapplicatie…

@RichardSaly, zojuist geprobeerd, maar bij mij werkt het -gelukkig- nog steeds via de webapplicatie. Denk dat het een specifiek probleem is bij jouzelf, start applicaties eens opnieuw op en werk bij voorkeur altijd met de browser in incognito mode.

Dat haalt bij mij niets uit. Bovendien vind ik het aantal handelingen waar ik rekening mee moet gaan houden op deze manier wel erg veel worden in relatie tot de bruikbaarheid van de app.

Nog even volhouden… Gaat goed komen.

Volgens mij is @RichardSaly lid/gebruiker en geen beheerder, dat maakt zijn reactie begrijpelijker. Maar Richard, het is wel handig als je iets meer context geeft. Bijvoorbeeld:

  • wat gebeurt er als je een bestand kiest/upload, klapt de webapp eruit, krijg je een melding, nog wat anders? kun je een screendump delen van de situatie?
  • waar probeer je een bestand te kiezen, in een kanaal, je profielfoto, ergens anders?
  • wat voor bestand is het, kun je het delen?
  • is er wat veranderd in de situatie nadat het wel werkte?
  • heb je getest met een bestand dat voorheen wel werkte en werkt dat ook niet meer?