[opgelost] Bug bij opwaarderen tegoed

Ik kreeg een melding binnen bij het opwaarderen van het toegoed:

Gisteren heb ik het tegoed op de chrch app aangevuld.

Het tegoed blijft vandaag op €0,00 staan.

Op het moment dat ik toch probeer de collectes over te maken springt het tegoed over naar het werkelijke saldo dat zal worden na aftrek van de ingevulde bedragen.

Van meerderen heb ik begrepen dat men het salon niet kan zien na aanvulling.

Het gaat hier om gebruiker 27589. Het betreft een Android apparaat. Welke versie Android of smartphone weet ik niet, als dat nodig is kan ik dit opvragen. Ik heb het zelf niet opgemerkt op mijn Android device, kunnen jullie dit achterhalen danwel verklaren?

Krijgt de gebruiker hetzelfde te zien als hij inlogt in de browser versie?

Ik vermoed dat voornamelijk de app gebruikt wordt om up te daten, heb in ieder geval de vraag nog even gesteld.

In principe gebeurt alles op de server. Door te controleren op een ander apparaat (in de browser bijvoorbeeld), kun je in ieder geval controleren of het op de server goed gaat. In dat geval weet je dat er iets mis is met de app op de smartphone.

Alternatief is om de app te de-installeren en weer te installeren.

De gebruiker geeft (begrijpelijkerwijs) aan dat hij nu niet nog een overmaking via de browser zal gaan doen. Via-via heeft hij wel begrepen dat het geen probleem is op iOS (bij andere gebruiker).

De Android versie waarop het mis ging is Android 10. Maar op mijn eigen smartphone (ook android 10) heb ik het nog niet mis zien gaan.

Ik zeg ook niet dat je een nieuwe overschrijving moet doen. Maar gewoon kijken of het tegoed wel bijgewerkt is wanneer je op een ander apparaat inlogt met deze gebruiker…

Wanneer er wel een transactiie is bij Mollie (en het geld inderdaad van zijn rekening afgeschreven is), zou het tegoed op zijn account bijgeschreven moeten zijn. Wanneer er ergens een probleem ontstaat, zijn er diverse mechanismen in chrch dat dit corrigeert en alsnog goed komt. Door nu even in te loggen op de browser kun je dat controleren.

De gebruiker kan aantonen dat hij een bedrag heeft overgemaakt? Verschijnt de transactie in de “betaal en geef geschiedenis”?