[opgelost] Collecte tegoed verdwenen

@peterarends ik kreeg vandaag een melding van een gemeentelid dat het tegoed op 1 januari met €20,-opgewaardeerd is en direct daarna een bedrag van €1,- is gestort middels hebben in chrch. Het tegoed staat nu echter op €0,- terwijl dit nog €19,-.

Het gaat hier om id 35323. Qua tijdstippen kan ik zowel de Ideal storting als de gift in de collecte achterhalen, kan alleen niet verklaren waarom het tegoed opeens leeg is.

Volgens mij klopt dat niet @kroes, ik denk dat een familielid met id 27561 de betaling heeft gedaan. Aan dat account zie ik iig wel nog €19 gekoppeld en een opwaardering op 1-1. Als zij het niet zien, even in en uitloggen.

Het tegoed is daar inderdaad terug te vinden! Bedankt voor de snelle hulp! Heb je ook een idee waardoor het komt dat het daar opgewaardeerd is en niet op het eigen account?

Is al opgehelderd, ander device, ander account…

Een gemeentelid heeft de nieuwe versie van de app op haar telefoon gezet, maar zag de betaalgeschiedenis van de afgelopen maanden niet terug. Alleen van wat ze de laatste week had gegeven. Ook staat hun tegoed op 0 euro, maar volgens hun was er nog een tegoed. Het gaat om id 33757. Alvast bedankt voor het meekijken!

33757 heeft gewoon tegoed, zou hen aanraden uit- en in te loggen. Misschien hebben ze een nieuw account (ander e-mailadres), zich aangemeld bij een andere kerk of wellicht gebruiken ze meerdere devices die niet allemaal het bijgewerkte tegoed hebben?

Dank je wel @peterarends. Ze waren ingelogd onder een ander emailadres. Probleem is opgelost! :+1:

Is het dan voor ons als beheerders mogelijk om ergens het actuele tegoed te zien van een bepaald persoon? Dat zou wel handig zijn ivm afboeken bij vertrekkende leden, koppelen etc. Kan dat?

Dat is niet mogelijk @Michiel (privacyoverweging).

Een gemeentelid noemt dat ze geld heeft opgewaardeerd, maar dit nu niet weer kan vinden. Als ik via admin bij gebruikers kijk, zie ik dat mevrouw er 2x in staat. 1x als lid en 1x als gast. Het lukt mij niet om deze samen te voegen. Kunnen jullie hierin iets betekenen? Ik ben bang dat als ik 1 van beide weg haal, ik ook haar saldo verwijder.
Het gaat om 46396 en 46894.

Alvast bedankt en als er een andere oplossing is, hoor ik dat graag.

46894 heeft het tegoed, je zou daar een lidaccount van kunnen maken en die andere verwijderen. Minder rigoureuze optie is om van 46396 (tijdelijk) het e-mailadres aan te passen zodat ze wel weer bij haar tegoed kan (als gast). Nog een andere optie is om het e-mailadres van 46894 te wijzigen naar eentje waar je zelf bij kan, het geld in een keer te geven aan een algemeen doel en haar het bedrag over te (laten) maken zodat ze het via iDeal kan toevoegen aan het goede account.

Een interessevraagje
Wat gebeurt er met ‘tegoed’ als iemand zijn/haar gastaccount al heeft ‘opgewaardeerd’ en je die later ‘samenvoegt’ met een bestaand account?

Ik heb het niet 100% scherp, maar als ik naar de code kijk krijgt de samengevoegde gebruiker het tegoed van het gastaccount. Voorwaarde is wel dat het bestaande account nog niet is geactiveerd (je kunt alleen nog niet geactiveerde accounts kiezen voor samenvoegen) en dus geen tegoed heeft.

Als je twee geactiveerde accounts hebt (met tegoed) en je er eentje op nog niet geactiveerd zet en deze zo samenvoegt met het andere account vervalt het tegoed van het nog niet geactiveerde account.

1 like