[opgelost] email adres bevestigd in export gebruikers

ik heb de wens dat aan de excel export van de gebruikers een kolom emailadres bevestigd wordt toegevoegd.

we merken dat bij gebruikers, na een aantal keren de app te hebben gebruikt, op een of andere manier de status emailadres bevesigd op niet bevestigd komt te staan.

deze status wijziging leidt vervolgens tot meldingen zoals niet meer kunnen inloggen lege agenda en lege leden lijst. als ik de status weer op emailadres bevestigd zet dan is het probleem weer verholpen.

door het extra veldje toe te voegen ben ik in staat om te controleren of er gebruikers zijn met een niet bevestigd emailadres om vervolgens proactief te kunnen handelen.

2 likes

ik had op dit bericht nog geen reactie ontvangen. wordt er begrepen wat hiermee bedoel en wat vind je er van? is dit eenvoudig te realiseren? is het iets voor na chrch2?

1 like

het is nu een maand later, nog steeds geen reactie op dit verzoek.

Late reactie inderdaad, excuses. Maar is wellicht iets voor na chrch2.

Ik denk dat het vermelden van bevestigd of niet nuttig is, maar los daarvan, is het niet handiger om het probleem bij de bron op te lossen?

Citaat is het niet handiger om het probleem bij de bron op te lossen?

uiteraard, maar waar denk je dan aan?

Het is de moeite waard om te informeren of andere gemeentes hier ook last van hebben, dit zou namelijk niet moeten kunnen (behalve door acties van beheerders).

Verder kunnen we kijken naar specifieke gevallen als het weer gebeurt. Je zou id’s kunnen vermelden van gebruikers waarbij dit is gebeurd. En als het gebeurt, ben ik benieuwd wat er op het dashboard bij de mutaties staat, daar zou het te zien moeten zijn.

het is inderdaad zo dat het de laatste tijd (door chrch2?) minder vaak voorkomt. het zit m er voornamelijk in dat de gebruiker de controle code niet ontvangt (ook niet in de spam) of dat de gebruiker de controle code niet invoert (omdat dit als lastig wordt ervaren)

ik ga de komende maand bijhouden hoevaak dit voorkomt en welke id en dan kom ik er op terug.

Top.

“Bevestigd” is inmiddels ook toegevoegd aan de export.

oh wat fijn! bedankt hiervoor

1 like

Gebruikers worden ondergebracht in ‘groepen’. Dat zijn zogenaamde familiegroepen. Als men dan een familielid toevoegt dan komt deze automatisch ook in die familiegroep. Totdat je als beheerder een keer vergeet iemand in een familiegroep te zetten
 er verschijnen dan later ineens ‘spook-personen’ in de administratie en het is vrij lastig te traceren vanuit welke familie of persoon deze nieuwe ‘gastleden’ zijn toegevoegd. Ik dacht eenvoudig via een export van de gebruikers te kunnen zien welke gebruikers ‘vergeten’ zijn in een familiegroep onder te brengen. Er is namelijk een kolom PE-fam.nr
 Nu blijkt in onze export van de ledenlijst heel veel mensen een leeg PE-fam.nr. te hebben
 maar ze zijn in werkelijkheid wel degelijk opgenomen in een familiegroep.
Hoe kun je er als admin achter komen welke leden er niet in een familiegroep zitten?

Dit staat niet in de export, maar is een mooie toevoeging.