[opgelost] Foutieve kaartvertoning bij lid

Bij ons lid /users/17451 wordt een verkeerde kaart getoond, nl. de oude locatie waar ze hebben gewoond i.p.v. de nieuwe locatie.

Hoe is dit op te lossen?

Het zou nog de cache (=opgeslagen gegevens op apparaat) kunnen zijn. Heeft u ook op een laptop/PC gekeken en/of cache van de app gewist?

1 like

Ik heb een keer iets dergelijks gehad. Ik baseer mijn antwoord op een veronderstelling, want ik weet niet zeker hoe chrch werkt. Maar ik denk dat de locatie in de vorm van coördinaten wordt opgeslagen zodra de gebruiker een adres invult welke herkent wordt door de App. Bij een adres welke om één of andere reden niet herkent wordt door de tool die de coördinaten op wil slaan, wordt wel het nieuwe adres opgeslagen bij het adresveld, maar blijven de oude coördinaten staan. Maar nogmaals… dit is een veronderstelling.

Als Admin kun je het betreffende lid helpen door enkele keren het adres op te slaan, en hierbij desnoods verschillende notaties te gebruiken. Of stel dat huisnummer 7 niet gevonden kan worden, maar huisnummer 9 wel, sla dan even huisnummer 9 op, en als de kaart die heeft opgepakt verander je het huisnummer in huisnummer 7.

@Peter… zou het kunnen dat nieuwe adressen mogelijk niet in de tool zitten? Gebruiken jullie ‘where’ of ‘maps’? of zit ik nu helemaal verkeerd met mijn gedachten…

1 like

Wat @hans zegt had ik niet aan gedacht (het adres wordt niet gevonden). Data is van https://www.openstreetmap.org en @Efkasoft zou even kunnen kijken of het adres daar wel te vinden is.

Ja, daar is het adres gewoon bekend…
Het is geen cache-probleem

Er werd een endpoint aangeroepen voor de geoinformatie die niet meer werkte. Dit is inmiddels opgelost en zou weer moeten werken.

Werkt weer prima. Bedankt!

1 like