[opgelost] Kerkdienst gemist

Ik heb geprobeerd een koppeling met onze Kerkdienstgemist (audio) feed tot stand te brengen, maar de feed blijft leeg. Dit zijn de stappen die ik gedaan heb:

  1. Een nieuw kanaal aangemaakt
  2. Bij instellingen van het kanaal het type op Kerkdienst Gemist Kanaal gezet
  3. Een nieuwe koppeling gemaakt
  4. Bij instellingen van deze feed/koppeling gekoppeld aan het nieuwe kanaal
  5. De feed url ingesteld op http://kerkdienstgemist.nl/playlists/xxxx.rss (gekopieerd van het RSS knopje van de Kerkdienstgemist pagina van onze kerk)
  6. Het type ingesteld op Kerkdienstgemist-rss feed.
  7. De feed vernieuwen
    Bij items zie ik wel recente diensten verschijnen, maar in de App blijft het kanaal leeg.

Martjan, wij hebben geen kerkdienstgemist maar een audiofeed van onze website. Bij ons is het kanaal een “gewoon kanaal” (en verschijnt ook niet bij “video” natuurlijk).

Zou je een kunnen kijken wat er gebeurt wanneer je de koppeling een “gewoon kanaal” laat zijn (geen kerkdienst gemist) en je dan de koppeling op “Kerkdienstgemist-rss feed” zet. Werkt het dan? Kijk ook even bij de gewone kanalen of er een kanaal bijgekomen is.

Ik heb Kanaal op “Gewoon kanaal” gezet en zie dan inderdaad de audio opnames.
Helaas wel in omgekeerde volgorde, meest recente bovenaan.

Bedankt voor de tip voorstad!

Bij ons komen de opnames in de volgorde “laatste onderaan” (zoals te verwachten bij gewone kanalen. Bij nieuwskanalen komt het nieuwste bericht bovenaan. Hoe het in kerkdienst-gemist werkt, weet ik dus niet.

Goed bezig @Martjan en @voorstad! Als ik nu inlog op jullie app, lijkt het helemaal goed te gaan. Als je een “pull down” in het startscherm doet, wordt alle data opnieuw opgehaald, dat helpt vaak.

Ik wil een rss feed aanmaken in de admin omgeving, ik kan voor een gewoon kanaal kiezen, maar er verschijnt geen invoer veld om de rss url in tevoeren.

@peterarends Bij mij haalt het Kerkdienstgemist niet automatisch de nieuwe gegevens op. Ik moet hiervoor eerst het refresh knopje indrukken bij de feed.
Is dit normaal?

@jeroenbenit Je moet eerst een “Kanaal” aanmaken. Daarna kun je bij “Bronnen” een nieuwe feed aanmaken die je aan het kanaal koppelt. Bij de feed kun je de rss url invullen.

Martjan, wanneer je de gegevens direct wil ophalen, moet je inderdaad het verversknopje in de admin gebruiken. Elke nacht draait er op de achtergrond een process die alle feeds ververst, dus 1x per etmaal krijg je updates.

(Het kan zijn dat het momenteel niet elke nacht lukt, omdat er soms met dit proces iets misgaat, maar daar wordt hard aan gewerkt)

Dank je wel voor de reactie.
Ik zie echter bij items de rss-items staan, maar in de app blijft het leeg.
Bij kanaal heb ik gekozen voor een gewoon kanaal.
Bij bronnen heb ik een reguliere feed gemaakt en dit kanaal gebruikt.
Wat doe ik nu nog niet goed?

Heb je in de homepage van de app ook even ververst (naar beneden trekken scherm)?. Het kanaal is zichtbaar als kanaal onder … meer?

Vanochtend zag ik regels in de app staan, maar ze zijn allemaal hetzelfde en als ik er een selecteer beurt er niets.
Zie plaatje.

@jeroenbenit Ik heb de bug gevonden, de url naar de mp3 staat in een andere tag dan chrch verwacht. Als volgende week de nieuwe versie online komt, neem ik jullie feed mee en verwacht ik dat het opgelost is.

@voorstad, het naar beneden trekken op de startpagina is inderdaad niet genoeg. Ik moet echt in de admin op het refresh knopje drukken.

Ok! Het is dus een bug in de kerkdienstgemist feed. Wijzelf gebruiken een RSS feed met audio, direct vanaf onze website (via de Wordpress Sermon plugin), dus heb geen ervaring met kerkdienstgemost.nl feeds. Komt vast goed als de nieuwe update uit is.

@Martjan volgens mij werkt het helemaal goed nu bij jullie, klopt dat? Inclusief de nachtelijke refresh en het weergeven van de preken?

@jeroenbenit bij jullie was het iets anders, de feed moet specifiek ingesteld worden op “Podcast RSS-feed” als je een podcast wilt inladen, wat dit eigenlijk is. Dus naast het feedformaat van Kerkdienstgemist en een gewone RSS-feed met content heb je deze variant. :slight_smile: Ik heb een nieuwe feed en een nieuw kanaal aangemaakt en dat lijkt naar behoren te werken.

@peterarends Ziet er goed uit!

De tekst van de dag wordt ook weer vernieuwd!

Ik hebt het gezien. Het werkt. Dank je wel. Mooi optie toevoegen om toe te voegen is, dat je de sorteer volgorde Ascending of desending kan opgeven. Dan zie je de laatste uitzending bovenaan staan.

Is het inmiddels al wel mogelijk om inderdaad laatste uitzending kerkdienstgemist bovenaan in app te hebben? Dat is wel makkelijker, gemiddelde leeftijd gebruikers van onze app zal 70+ zijn