[opgelost] Na opwaarderen is het oude bedrag verdwenen

Goedenavond,

Een gebruiker in onze gemeente had in de wallet 14,35 staan. Na een opwaardering van 100,- komt wél het nieuwe bedrag in beeld maar het oude niet meer.

Er is al opnieuw ingelogd en ook toen was het bedrag er niet terug bij.
In de collecte was al wel een bedrag ingevuld zonder dat de gebruiker dit had ingevuld (in ieder geval niet bewust). Dit bedrag was echter niet te vinden in de het Exceloverzicht van alle collectes van de afgelopen zondag dus het lijkt ook niet daadwerkelijk gegeven te zijn.

Hoe kan dit bedrag bij de gebruiker terug worden gezet?

De gebruiker heeft twee ID’s 39210 en 45854 maar het laagste ID is lid en het hoogste is gast.
Is hier wellicht verkeerd mee gegaan?

Alvast bedankt voor meedenken.
vriendelijke groet,
Michaël de Bot
Beheer PKN Axel

@BeheerPKNAxel geen van deze beide gebruikers heeft een tegoed gehad van 14,35. Ook lijkt het erop dat beide gebruikers nog nooit gaven hebben gedaan in collectes. Mist er een id?

Beste Peter,

Dank voor je antwoord. Er was nog een ander account volgens mij maar dat was helemaal leeg. Bij een opschoonactie heb ik die opgeruimd omdat die ook niet geactiveerd was. Wsl was dat dus toch niet zo verstandig. Kun je zien of er anders ID’s zijn met *** of *** als e-mailadres?

Er was namelijk een foutief e-mailadres gebruikt. Het is goed mogelijk dat er dus een derde ID was.

Alvast bedankt voor nakijken,
vriendelijke groet,
Michaël

Helaas is er niks te vinden @BeheerPKNAxel. Als je voor mij een betaalkenmerk hebt uit Mollie van de transactie waar de 14,35 van overgebleven zou moeten zijn, kan ik het op die manier verder uitzoeken.

Beste Peter, dank je wel voor het zoekwerk. Het gaat om het restbedrag in de wallet dat verdwenen is dus niet om €14,35 dat naar Mollie is overgemaakt.

Heb ik wellicht een fout gemaakt? Ik wilde nog proberen om de mutaties te bekijken maar op de laptop lukt het niet om die op te vragen.

vriendelijke groet,
Michaël de Bot

In Mollie heb ik nu wel een aantal records met 14,35 teruggevonden van een recente datum. Die wil ik hier eigenlijk niet posten. Waar kan ik het eventueel naartoe sturen?

Alvast bedankt

Het bleek wsl dan toch weer niet over de wallet te gaan. Zie hieronder voor mijn volgende verzoek.
Alvast bedankt

In Mollie moet je de voorgaande transactie opzoeken van dit lid (van voor de €100 van afgelopen keer). Dat hoeft dus niet €14,35 te zijn, maar waarvan dat bedrag dus nog over zou moeten zijn. Vervolgens plaats je de transactiereferentie, die start in Mollie met tr_, andere details zijn niet nodig.

tr_snPWVjuTaF

Bedoel je het zo?

Wel zo’n code, alleen dan van de transactie waar 14,35 over van zou moeten zijn.

Misschien begrijp ik het niet goed, maar je geeft aan:

Je noemt nu de transactie van 100 (het nieuwe bedrag) maar ik ben opzoek naar de opwaardering van ervoor, waar die 14,35 (het oude bedrag) van over is. Het totaal zou toch 114,35 moeten zijn? Dan is er al eens eerder een transactie gedaan, die transactiereferentie wil ik graag.

Beste Peter,

Langzaam begin ik er chocola van te maken:

tr_P8gKmBgEGn
tr_F9cRSH7aNg
tr_EbutpjsgCB

Allemaal hebben ze de status “verlopen”.
Volgens mij is de handeling niet compleet afgewerkt.
Dus de 14,35 is uiteindelijk niet overgemaakt maar wel voor hun gevoel.
Een mens is afhankelijk van de informatie die hij/zij aangeleverd krijgt.

Kun je confirmeren dat dit een juiste conclusie is?

Alvast bedankt,
vriendelijke groet

Dit lijkt de goede conclusie @BeheerPKNAxel. Vraag hen even te kijken of het echt is afgeschreven van hun bankrekening. Maar als jij ze ook ziet in Mollie met verlopen, lijkt mij dit niet het geval.

Beste Peter,

Het bedrag is inderdaad niet afgeschreven. Het betreft, toevallig ook eindigend op 35 cent, het restbedrag van de vorige storting en die is dus toch echt verdwenen. Het gaat dus alsnog niet om een een Mollie storting maar om een verdwenen bedrag uit de wallet. Het probleem is er daarmee nog steeds.

vriendelijke groet,
Michaël de Bot

Beste Peter,

Kan dit bedrag terug in de wallet geplaatst worden?
Kan ik dit zelf of kan dit enkel vanuit jullie?

In dat geval bij ID 45854 of ID 39210 (daar waar er €100,- staat) de €14,35 toevoegen
zodat het saldo weer kloppend is.

Alvast vriendelijk bedankt.

vriendelijke groet,
Michaël

Wat is de transactiereferentie van deze storting? Er zijn namelijk geen stortingen voor deze id’s te vinden. (En geen gaves in de collectes.)

Dit kan je niet zelf en dat doen wij ook niet omdat de administratie dan niet meer sluitend is.

Er was nog geld in de wallet en dat is weg. De meneer die het overkwam is best boos dat hij dit nu kwijt is en vertrouwt het niet meer. Ik vermoed dat het toch met de verschillende accounts te maken heeft.

Er klopt in ieder geval iets niet en als dit vaker gebeurt (of ze vrezen het maar) dan vrees ik ervoor dat ze app zullen afstoten wat erg jammerlijk zou zijn. Ik snap jullie ook maar het is voor mij iig niet de oplossing vrees ik. Ik zal het anders moeten regelen dan maar.

Je kunt in Mollie voorgaande transacties opzoeken van hetzelfde rekeningnummer of dezelfde naam als die €100. Als er geen transacties (stortingen) zijn, is er ook geen tegoed dat erbij hoort, het is niet anders. Als je zeker weet dat de boze meneer in zijn recht staat en je wilt er niet verder induiken, kun je het geld wellicht aan hem (laten) overmaken

Ik weet het zeker dat het zal kloppen voor deze meneer. Ik heb het vanuit mijzelf dan maar overgemaakt om de situatie milder te stemmen.