[opgelost] Registreren lukt niet (foutmelding)


Bij het registreren van een nieuwe gebruiker krijgen we de melding: ‘Oeps: Trying to get property of non-object (View: /varwwwchrch.org/jooc/app/Modules/Authentication/Views/emails/send-confirmation.blade.php).’ Deze foutmelding ontstond deze avond. Een eerdere keer lukte het wel. Via verschillende routes / computer / telefoon lukt het ook niet meer. Wat gaat er verkeerd?

Het lijkt erop alsof er geen contactpersoon is ingesteld in de instellingen.

Hartelijk dank voor de zeer snelle reactie. Het klopt inderdaad… de gebruiker die als contactpersoon was ingesteld was van naam veranderd (niet verwijderd) en blijkbaar toen ‘ontkoppeld’. Blij dat dit is opgelost.

Dank voor de terugkoppeling. Het zou kunnen dat bij instellingen de contactpersoon niet goed werd geladen omdat in de beheeromgeving de nieuwe naam nog niet was verwerkt. Dus dat het veld per ongeluk leeg was en er toen opgeslagen is.

Ik probeer mijn dochter te registreren in de Chrch app als testpersoon. Ik vul haar mailadres in en een wachtwoord en ik krijg de volgende foutmelding:

Oeps
Adress in mailbox given (mijn mailadres) does not comply with RFC 2822, 3.6.2.

Nu is dit mailadres van mij als beheerder. Hoe kan ik dit aanpassen?

Hoi Corien,

Deze heb ik nog niet gezien toch nog toe. Op deze fout in relatie tot ons platform zie ik wel het volgende op een ander forum:

Q: I encountered Swift_RfcComplianceException Address in mailbox given [emailaddress ] does not comply with RFC 2822, 3.6.2. when sending welcome mail to my new users.

**A:** There was space in my from address. So i corrected it and it worked.
My advice is when you encounter this error, check for empty spaces in your address or your email address format.

Zou je bij de instellingen van je mail eens kunnen kijken of er ergens een spatie in de naam of de reply-to staat?

De testers krijgen wel een code van vier cijfers in de mail, alleen zit deze mail in de spam. Als ze vervolgens op Inloggen klikken en aangeven dat ze het wachtwoord zijn vergeten, dan komen ze in het scherm waar ze de code moeten invoeren en een nieuw wachtwoord. Vervolgens zijn ze dan geregistreerd.
Het lukt dus wel, alleen snap ik de foutcode dan niet en ook niet dat de mail in de spam komt.

Het is nog niet opgelost helaas. Nieuwe testers krijgen nog steeds de foutcode zoals hierboven staat beschreven. Er zit geen extra spatie in het mailadres, dat heb ik gecontroleerd. Hoe kan dit nu opgelost worden?

Ik heb even voor je gekeken en na je e-mailadres staan meerdere spaties. Het gaat dus om het account dat gelinkt is, met id 30050. Het kan zijn dat er bij de import iets fout is gegaan en de validatie niet goed werkt. Dit is mijn vermoeden omdat meerdere e-mailadressen die spaties hebben.

Oke, dank je wel voor het nakijken. Moet ik dan nog iets doen? Of is het nu opgelost? Id 30050 ben ik idd. Moet ik de lijst opnieuw importeren?

Je moet de spaties weghalen. :slight_smile: Dat kan gewoon via de admin via gebruikers en dan jezelf opzoeken.

Van enkele gebruikers krijg ik te horen dat ze geen bevestigingsmail krijgen na registratie. Krijgen ook geen code in de SPAM-folder (begrijp ik). Als ze dan van e-mailadres wisselen dan krijgen ze die code wel. Is er iets wat hieraan te doen valt?

Dank alvast!

Voorlopig opgelost door deze gebruikers te laten registreren met een ander e-mailadres.

Dank je wel. Ik heb de spaties verwijderd en hoop dat het goed gaat!

1 like

Dit hadden wij ook. Na een wijziging bij een van de beheerders was de koppeling weg, waardoor nieuwe leden zich niet konden aanmelden. Dank voor deze uitleg, het lijkt weer te werken!

1 like