Per 1 mei nieuwe naam NGK

Per 1 mei gaat de GKV samen met de NGK. Hierdoor veranderen een aantal kerknamen, waaronder ook die van onze kerk.
Heeft de naamsverandering gevolgen voor in de app? Bijvoorbeeld voor de collectes, kerkdienst gemist, persoonsgegevens onder admin etc.

Hoor het graag.

Je kunt via de admin, organisatorisch zelf je domeinnaam aanpassen, mocht die wijzigen. Gebruikers zullen waarschijnlijk dan wel in hun app moeten uitloggen en inloggen op de nieuwe naam.

@peterarends , zie jij nog andere beren op de weg?

Volgens mij zijn er geen grote gevolgen.

  • Als je een nieuwe domeinnaam hebt (ook voor e-mailadressen van beheerders), zorg dat je deze aanpast voordat de oude domeinnaam niet meer werkt. Dit is wel eens voorgekomen, dat je jezelf buiten de chrch-omgeving sluit.
  • Als je nieuwe accounts krijgt en/of de urls van bepaalde accounts wijzigen, moet je deze aanpassen. Denk aan feeds zoals kerkdienstgemist, je website of Youtube.
  • Als je de webapp gebruikt op een eigen subdomein zoals https://demo.chrch.app moet je dat communiceren met de gebruikers. Voor de app uit de appstores is dit minder het geval omdat je de kerk kiest op basis van een (hash)id, die blijft hetzelfde als je de naam verandert.
  • Het zou kunnen dat je gegevens bij Mollie moet wijzigen als je gebruik maakt van de collectefunctie. Vanwege regelgeving (KYC?) moet je zorgen dat je account helemaal klopt, ze kunnen anders stoppen met het accepteren en uitbetalen van iDeal-betalingen.

Dit is wat ik zo kan bedenken en dus niet een volledige lijst.

1 like

Dank voor de antwoorden en het meedenken. Ik ga het binnenkort aanpassen.

1 like