Profielfoto kiezen uit fotogalerij

Hi,

Op dit moment heb je bij het instellen van een profielfoto keuze uit twee opties: Kies bestand en Maak Foto. Het zou wenselijker zijn om ipv Kies Bestand een optie te krijgen om een foto uit de fotogalerij van de telefoon te kunnen selecteren. Zeker op iPhones zou dit een goede verbetering zijn, aangezien het file system daarvan (waar men zelf bij kan) gescheiden is van de fotogalerij.
Voor veel gebruikers is het selecteren van een profielfoto nu een beetje omslachtig.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Helemaal eens dat probleem lopen de Iphone gebruikers bij ons ook tegenaan! Is er momenteel een manier om wel een plaatje/foto te uploaden via iPhone/iPad? Of echt alleen een foto die je op dat moment maakt?

Ik heb deze workaround beschreven in onze app. Wellicht dat je er iets aan hebt:

Profielfoto instellen op iPhone & iPad

Bij het instellen van een profielfoto kan je kiezen om een nieuwe foto te maken of een bestaande foto te kiezen. Indien je een bestaande foto wilt kiezen, moet je de onderstaande voorbereidingsstappen uitvoeren.

  • Extra voorbereidingsstap 1: Ga op je iPhone naar de Foto’s app en open de foto die je als profielfoto wilt instellen.
  • Extra voorbereidingsstap 2: Druk op het icoontje waarmee je de foto kan delen (linksonder in het scherm).
  • Extra voorbereidingsstap 3: Scroll vervolgens naar beneden en druk op Bewaar in bestanden.
  • Extra voorbereidingsstap 4: Selecteer de optie Op mijn iPhone en druk op Bewaar (rechtsboven in het scherm).

Voor de onderstaande stappen uit om een profielfoto in te stellen via je iPhone:

  • Stap 1: Druk in het menu onderaan de app op Meer… en selecteer de knop Account.
  • Stap 2: Druk in het Account scherm op Mijn gegevens.
  • Stap 3: Druk op Kies bestand of Maak foto om een foto te kiezen of een nieuwe foto te maken.
    • Stap 3A (Kies bestand): Heb je in de vorige stap voor Kies bestand gekozen, dan kom je in een scherm waar je bestanden kan kiezen. Kies in dit scherm de optie Op mijn iPhone.
    • Stap 3B (Kies bestand): Als je de extra voorbereidingsstappen hebt uitgevoerd, zal je hier de eerder opgeslagen foto zien. Selecteer de foto.
  • Stap 4: Om de foto op te slaan, scroll je vervolgens helemaal naar beneden en druk je op de Opslaan knop.
2 likes