rooster wisseling

Ik krijg regelmatig de vraag of, als men wisselt met iemand voor een taak, het rooster in de chrchapp kan worden bijgewerkt. Dat is nu omslachtig: google docs bijwerken en in de app ‘verversen’, en dat elke week een paar keer. Men zou het liever zelf doen. Dat lijkt me een zeer omslachtige functionaliteit. Maar misschien is er toch iets op te bedenken. Bijvoorbeeld dat men bij de details van een kerkdienst, waar een lijst met alle taken staat, een knop kan vinden met ‘Deze taak neem ik over’. Als je daar op klikt wordt je naam ingevuld bij die taak op die specifieke zondag. Zo kan men zich ook melden voor taken waar nog geen naam achter staat. Zou dat een mooie uitbreiding zijn?

Hallo Menno,
Al je hen zelf wijzigingsrechten geeft op een sheet met hun rooster, kunnen ze het zelf aanpassen. De volgende dag staat het dan in de App.

zeker. Alleen bij ons zijn er denk ik 150 mensen die op het rooster voor kunnen komen. Die moet ik dan allemaal rechten geven op deze google sheet. Dat is niet alleen veel werk, maar moet ook weer bijgehouden worden. En dan bestaat er toch een flinke kans dat iemand er per ongeluk een bende van maakt: gegevens verwijdert, kolom toevoegd, etc… Dus dat is voor ons toch niet echt de oplossing, vrees ik.

Een rooster-ruil-functie staat inderdaad al op de wensenlijst voor Peter en Gert om een keer in te bouwen… zoals nog wel meer :slight_smile:

Volgens mij zijn ze momenteel vooral bezig om de basis te verstevigen voordat er weer een zwik nieuwe functionaliteit bij gaat komen. Ik zie ook uit naar een roadmap update.