Saldo oude gebruiker lijkt verdwenen na samenvoegen

Zojuist heb ik voor een van onze gebruikers een account waarop met een verkeerd email adres was ingelogd samengevoegd met haar account met het juiste emailadres. Op het verkeerde account zou nog een tegoed van EUR 100 staan. Dit tegoed is echter niet bij haar juiste account erbij gekomen. Kunnen jullie nagaan wat hier fout gaat? Het gaat om gebruiker 40881. Dank!

Je kunt niet twee accounts samenvoegen die tegoed hebben. Alleen een geactiveerd account met een account dat nog niet geactiveerd is (en dus geen tegoed kan hebben). Het lijkt erop dat een van beide accounts op ā€œniet bevestigdā€ is gezet en daarna is samengevoegd, klopt dat?

Dat klopt inderdaad. Dan heb ik het verkeerd begrepen. Het zou voor dit soort situaties (waarbij bij iemand verwarring ontstaat doordat er met twee verschillende accounts is ingelogd) wel handig zijn als zoā€™n mogelijkheid wordt geboden, maar dat is dan een punt voor de feature list.

Dank voor je terugkoppeling. Ja zou goed zijn, helaas kan het voor nu niet. Misschien dat er duidelijker een melding bij moet komen. Dit gebeurt volgens mij niet zo vaak, ik heb het nog niet eerder gehoord.

Het handigste is denk ik die ā‚¬100 terugstorten. Ik kan het account van diegene ook weer undeleten (in de eerste twee weken na verwijderen/samenvoegen), maar ik weet niet of dat andere nare consequenties heeft en doe ik liever niet. Ik kan dus wel bevestigen dat diegene een tegoed had van ā‚¬100.

Zou je die ā‚¬ 100 inderdaad willen terugstorten? Dank alvast!

Dat kan ik niet, dit kun je (laten) doen vanuit Mollie.

heb ik gedaan; dank!

1 like

Is het niet mogelijk om het omzetten van een account van ā€˜geactiveerdā€™ naar ā€˜niet-geactiveerdā€™ onmogelijk te maken als het account saldo heeft? Of anders het samenvoegen onmogelijk maken door voor aanvang van het samenvoegen een controle te doen of het niet-geactiveerde account stiekem toch saldo heeft, en dan het samenvoegen af te breken?

Het is en blijft in deze community wel echt een terugkerend issue te zijnā€¦ ik denk dat privacy in bepaalde mate ondergeschikt gesteld kan worden aan goed beheerschapā€¦ we hoeven echt niet te zien hoeveel saldo iemand heeftā€¦ maar het is wel fijn als je vanuit de admin omgeving kunt zien of een account een positief saldo heeft (zelfs als dat maar 1 cent zou zijn). Als die functionaliteit voor de admin beschikbaar zou zijn, dan is het minder problematisch dat bij verkeerd handelen van de admin saldo verdwijnt of bij het samenvoegen komt te verdwijnen. Je doet dit dan bewust. Maar ik ben het eens met het denken van tgkok, namelijk dat je als admin soms creatief wilt zijn en daarbij is het samenvoegen van een nieuw account met een eerder geregistreerd account echt geen heel gekke keuze (ik heb het ook meer dan eens uitgevoerdā€¦ alleen vraag ik altijd aan de eigenaar of men saldo heeftā€¦ en daarna voeg ik de accounts pas samen).