Simpele editor beschikbaar maken in kanalen

Bij de handmatige aanmaak van een item in een nieuws- of gewoon kanaal zou ik (misschien meer mensen met mij?) graag de beschikking hebben over een simpele editor (zoals aanwezig bij de gemeentegids) om tekst van karakteristieken (bold, enz.) te voorzien, een afbeelding + tekst en b.v. een link te plaatsen. Dit gebeurt nu alleen als je nieuws items via een RSS of iCal feed binnenhaalt (dacht ik).

1 like

Jaap, in de admin kun je als workaround wel gewoon de html code gebruiken voor < b >vette tekst< / b > enzo. (en zonder de spaties dan, want deze editior maakt er ook weer een vette tekst van :wink: )

De admin is eigenlijk niet bedoeld voor permanente invoer, maar meer voor correctie en moderatie. Voor invoer is de app zelf of inderdaad een externe koppeling bedacht.

Beste voorstad, dank voor je antwoord.

Dit verzoek is mede ingegeven door huidige gebruik van de app protestant, deze kent bij een kanaal zowel de invoer van een rss/ical feed als een handmatige invoer (met editor). Vaak willen wij, vooral bij nieuws items, met de hand snel een nieuws item sturen (incl. tekst, foto en link) of een last minute reminder. Als voorgaande functie een mogelijkheid voor de beheerder wordt om vanuit de app te doen, dan zou dat ook kunnen.

Ben niet echt voorstander van het handmatig wijzigen van de brontekst (html). Meerdere mensen (ook alleen moderators) kunnen als beheerder bij ons gaan optreden.

Samenvattend; ik blijf voorstander van de mogelijkheid om een simpele editor in de kanalen te hebben. Biedt, m.i. veel extra mogelijkheden.

Als workaround: naast berichten toevoegen via de chrch app, zou je ook kunnen inloggen met je browser op een pc: https://api.chrch.org/app Hier worden links automatisch een hyperlink en kun je plaatsjes toevoegen bij gewone kanalen.

Bij andere kanalen zoals nieuwskanalen kun je handmatig geen items toevoegen in de app, daarvoor moet je inderdaad in de admin zijn als je handmatig wat wilt doen.

Dank voor je meedenken en support :smiley:

Ik heb een wysiwyg-editor toegevoegd. Een bericht plaatsen vanuit de admin is niet gekoppeld aan notificaties nog, denk daar wel aan.

1 like

@Peter, dit is precies zoals ik het bedoelde …
Hartelijk dank!

Peter, ben voor het eerst even goed in de wysiwyg editor in de admin bezig geweest, en het viel me op dat er geen opties is om een image in te voegen. Ook werkt een plaatje invoegen met helaas niet. Bewust of nog todo?
image

@voorstad, Eelco, ik werk al een poosje in Nieuwskanalen met de editor, naar tevredenheid. Voor een nieuw item kies ik dan het prikborditem en kan dan alles plaatsen in de editor. Dus tekst, url en afbeeldingen.

Dat kan op de lijst, denk ik @voorstad.

Staat erop…!

@peterarends, kan het zijn dat nu wel werkt? Zag een notificatie in de app nadat ik een bericht via admin met wysiwig editor in een kanaal had gezet.

Klopt Jaap, we nemen het mee met de (nog niet afgeronde) refactoring/updates van de api.

1 like