De chrch App kent een ledenoverzicht… en via zoeken kun je hierin filteren. Online platforms, zoals de chrch App, worden meer en meer gebruikt ter vervanging van traditionele gemeentegidsen. In papieren gemeentegidsen werden vaak overzichten getoond van bijvoorbeeld ‘ouderlingen’, ‘diakenen’, ‘vertrouwenspersonen’, ‘jeugdleiders’…. het zijn groepen mensen die samen aan een bepaalde activiteit of groep verbonden zijn.
Het zou mooi zijn als de chrch App in een dergelijke functionaliteit zou voorzien…Smoelenboek+. Kan mijns inziens eenvoudig, maar werkt momenteel niet, bijvoorbeeld de volgende url: https://chrch.app/users?rol=jeugdleider . bij onze gemeente hebben we een ‘verborgen veld’ toegevoegd welke door een admin kan worden ingevuld: via ‘metavelden’ hebben we dit veld toegevoegd: default;rol;Rol;textarea;0;1 .
Hoe mooi zou het zijn als dergelijke ‘informatie’ of ‘gebruikersgroepen’ via ee directe url vanuit de ‘gemeentegids’ kunnen worden ontsloten. Bijvoorbeeld: Onze gemeente heeft 10 jeugdleiders…. Een overzicht van de jeugdleiders kunt u terugvinden in het ledenoverzicht.
Op die wijze kunnen groepen worden ontsloten.
Uiteraard heb ik ook gekeken welke functionaliteit chrch al heeft. De groups functie is er natuurlijk, maar ook daar lijk je pas te kunnen zien wie er in een groep zit, als je er zelf deel van uit maakt?
Ik stelde daar in 2022 een vraag over Groepen in chrch2 - Algemeen - chrch community
Ik ben benieuwd of er al mogelijkheden zijn om groepen leden via chrch te kunnen laten zien.