Specifieke gebruiker geen notificaties

Een heel bijzondere bug… niet eerder meegemaakt.
Een gebruiker ontving geen notificaties meer. Ze had twee telefoons, op beide telefoons geen notificaties meer. Allebei Android. Echt alles uitgeprobeerd om dit op te lossen, want twee telefoons, dat roept vragen op. De Android versie was gelijkwaardig aan mijn eigen telefoon, dat zou het probleem dus ook niet moeten zijn. Notificatie instellingen in beide telefoons bekeken… stonden goed en aan. Ook de instellingen in de kanalen bekeken… notificaties stonden aan. Zelfs UITgeschakeld en weer INgeschakeld, zonder effect. Ook uitgelogd in de App, en opnieuw ingelogd, zonder effect. Ook opnieuw opgestart, zonder effect.

Wat bleek: Ik heb voor de betreffende gebruiker een nieuw account aangemaakt [63083] aangemaakt. Daarmee ingelogd… en alles werkte.
Bij het oude account id [60030] werkten notificaties niet meer… en slechts door het aanmaken van een nieuw account in de App, kon ik deze gebruiker weer gelukkig maken. Wel een gedoe… ik heb het oude account 60030 nog even ‘bewaard’ zodat jullie kunnen kijken of daar iets opvallends mee is.

Ik heb dit onderzocht en het lijkt dat de device tokens voor deze gebruiker op twee plekken opgeslagen worden, terwijl dit er maar een zou moeten zijn en niet op de juiste plek gelezen worden.

Mocht het nog een keer voorkomen, laat het weten, dan kan ik kijken of ik mijn hypothese klopt.

Zal niet zo vaak voorkomen… zoals aangeven, de gebruiker wisselde dus van telefoon. Maar uiteindelijk ontving ze op geen van beide telefoons nog notificaties. Ik ga ervan uit dat ik het oude account [60030] nu kan verwijderen, en je deze voor je onderzoek niet meer nodig hebt. Als er tzt weer een soortgelijk issue ontstaat hoop ik eraan te denken dat weer te melden. Ik denk of hoop dat het een uitzondering was.