Synchronisatie WordPress API

Hervormd Nieuwerkerk wil binnen kort overgaan naar een nieuw platform (voorheen WordPress). Nu is het zo dat jullie een koppeling hebben in de onze Chrch app die data van WordPress haalt en die synchroniseert met de app. Hoe is dit opgebouwd? Wordt de data van de website gehaald of uit de database? En is het mogelijk om het om te bouwen zodat het werkt met het nieuwe systeem Mach3Blocks?

Meestal wordt een rss-feed (Really Simple Syndication - Wikipedia) gebruikt, een standaardfunctie in WordPress en veel andere platforms.

Is er een andere manier dan rss? Mach3blocks ondersteund geen rss feed nog.

Ja, een json-feed (JSON Feed - Wikipedia) is ook mogelijk.

We kunnen ook iets voor jullie (betaald) op maat maken. Als je zelf kennis hebt van bijvoorbeeld php of python kun je de website zelf parsen tot een rss-feed.

Stel dat ik het kan parsen tot een rss-feed. Hoe krijg ik het dan in de chrch app? Hebben jullie hier documentatie voor?

Check https://chrch.org/docs/introductie/aan-slag-gaan/ en dan specifiek 6.2.

Bedankt!

Ik denk dat het mij wel zou lukken, maar dat kost natuurlijk tijd en dan staat het bij mij op de server.

Ik wil dan toch vragen of het betaald mogelijk is en eventueel een ruige schatting van de kosten (tot zover mogelijk).

Ik heb hier een voorbeeld pagina:

Op de nieuwe site van de kerk komen deze nieuws berichten ook (alleen andere content, maar wel zelfde html opmaak). Kan je hieruit leiden hoeveel werk dat wordt om een rss / json feed van te maken en te koppelen aan jullie api voor de chrch app?

Je kunt hier een mail voor sturen naar chrch@pear.nl. Geef dan even aan hoeveel berichten erin moeten staan (alleen de laatste negen in deze opzet is het eenvoudigst), met of zonder foto en met of zonder volledige tekst (vs alleen het introstukje van de verzamelpagina).