Tegoed niet bijgewerkt na opwaarderen

Ik wilde vanochtend zelf het tegoed opwaarderen via de Chrch app. Na het opwaarderen staat er vaak nog het oude tegoed. Als dan eerst een ander scherm wordt aangeklikt en vervolgens het ‘Geven’ scherm opnieuw wordt geopend wordt dan het saldo alsnog bijgewerkt. Vanochtend besloot ik te kijken wat er zou gebeuren als ik een gift zou doen terwijl het saldo nog niet bijgewerkt was. Toen verscheen de foutmelding dat het tegoed onvoldoende was. Hierna blijkt echter het bedrag van de opwaardering niet alsnog bij het tegoed getoond te worden. Ook in het dashboard met iDeal betalingen vandaag en in de download van de collectes en gaven verschijnt het bedrag niet. Dit terwijl er wel een bedrag van mijn bankrekening is afgeschreven. Ook als ik via de browser mijn tegoed bekijk staat er nog het saldo voor de opwaardering. Kan hiernaar gekeken worden? Dank!

Wat is jouw ID in chrch?

Dat is 38149, dank voor het opvolgen.

Ik zie dat het inmiddels wel is toegevoegd aan mijn tegoed.

Dank voor het laten weten @tgkok. Hoe het werkt is dat betalingen direct worden verwerkt als de flow wordt afgemaakt. Dus dat je de melding krijgt dat je de app weer kan openen. chrch checkt iedere tien minuten of er open betalingen zijn, en controleert ze alsnog in het geval van flows die niet afgemaakt zijn. Dus dat hij verschijnt is mooi.

De vraag is nu of je de flow wel of niet hebt afgemaakt? Want als je dat wel hebt gedaan maar het tegoed wordt niet bijgewerkt, dan zit er ergens anders nog een bug. Weet je of dit het geval is, dat je de flow helemaal afgemaakt hebt?

Hoi Peter, wat bedoel je precies met het afmaken van de flow? Ik heb het tegoed opgewaardeerd via iDeal en inloggen op mijn bankaccount en het bevestigen van de betaling daar; vervolgens de Safari browser sessies gesloten (incl. die melding over de kostenstijging naar € 0,39 - die kan inmiddels wel achterwege worden gelaten) en vervolgens in de app gekozen voor ‘geven’ terwijl er nog een te laag tegoed getoond werd.