transactiekosten Mollie gewijzigd?

Ik krijg van onze penningmeester het bericht dat de transactiekosten, die Mollie per transactie rekent, verhoogd zijn van 35 naar 36 cent. Dit betekent dat als iemand het tegoed met 50 euro wil verhogen, nu 49.99 krijgt bijgestort, wat natuurlijk lastiger is te besteden.

Is het mogelijk om de transactiekosten in de app op te hogen?

Overigens is het misschien goed eerst even te checken bij Mollie. Ik kan die 36 cent niet zo terugvinden op hun website.
Wel een klacht elders (https://zakelijkesoftware.com/sv/mollie/) dat ze recent hun boekingssysteem hebben gewijzigd die dit soort onduidelijkheid geeft…

Hartelijke groet, Remco

1 like

Heb je hier documentatie bij?

Tarief is nog steeds 29 cent ex btw met een btw-percentage van 21% wat het 35 cent maakt voor zover ik weet. Update: het wordt dan iets van 35,09 cent, laten we eerst even afwachten wat er precies op de factuur staat, of hebben jullie er al eentje?

Hoi Peter,

Je hebt gelijk, de transactie-kosten van Mollie zijn gelijk gebleven, en liggen door de btw net iets boven de 35 cent. Ik heb nog even gekeken welke bedragen we van Mollie krijgen bijgestort, en het lijkt erop dat ze sinds een jaar ofzo iets anders omgaan met de afrondingsverschillen. In vorige jaren kreeg je vaak bedragen in hele euro’s (euro ##,00) gestort en dan af en toe (euro ##,99) als de afrondingen cumulatief tot over een cent waren opgelopen. Sinds een jaar of wat is dit veranderd: nu zijn de gestorte bedragen vaak eindigend op ,97 ,98 of ,99 -en wordt er dus per transactie afgeboekt op 36 cent- en komt er eens in de zoveel tijd een correctie (euro ##,05 oid). Dit staat ook uitgelegd in deze Mollie link. Kortom, vals alarm, in de app of de beheeromgeving van chrch hoeft niks te veranderen.

2 likes