Uitgebreide filter opties

Nu wij standaard geen Excel ledenlijst meer aanbieden (Nieuwe privacy wetgeving en bewerkersovereenkomst), betekent dit dat een aantal commissies lastiger een overzicht kunnen maken.

Denk bijvoorbeeld aan:
-kindergroepen die willen kijken wie er in hun leeftijdscategorie vallen.
-kringcoordinatoren die willen kijken wie er in een bepaald postcode gebied wonen.
-diaconie die een bloemetje wil brengen naar jarigen die week.

Er komen hiervoor weer vragen bij de scriba voor overzichten uit de ledenadministratie. We willen dit echter zoveel mogelijk voorkomen.

Zou het mogelijk zijn om in het smoelenboek een uitgebreid filter toe te voegen, zodat er eenvoudig een actueel lijstje in de app getoond kan worden? Zijn er meer kerken die dit een handige toevoeging vinden?

@voorstad, ik heb intern geadviseerd om de uitleg van de AVG m.b.t, het mogen maken van lijstjes even af te wachten op wat met name de PKN doet m.b.t. het CIO verhaal: http://www.steunpuntkerkenwerk.nl/wp-content/uploads/2018/01/CIO-Plen-15.12.2017-10-notitie-AVG-Praktische-handleiding.pdf.

En dan met name de uitleg van artikel 9 en 6 en de opdracht die er in punt 4 ligt naar de (landelijke) kerken. En ik hoop dat men in staat is om meer onder art. 9 te laten vallen en minder onder 6 vanwege met name dat toestemming nodig hebben. Laat overlet dat iedere plaatselijke kerk wel zijn eigen gegevensverwerkingen volledig in beeld moet hebben.

De PKN komt inog deze maand met een privacy beleid en privacy statement en de SKW zal wel volgen voor NGK, CGK en GKV. Zie ook andere artikelen op http://www.steunpuntkerkenwerk.nl/privacygegevens/

Hint: binnenkkort zijn er dagen van Kerkenbeurs Noord en Zuid waar AVG een apart item is en ik ga daar zo mogelijk naar toe met name ook voor dit praktische lijstjes-punt en deel dat wat oplevert.

Overigens heeft Scipio op die toestemmings criteria al ingespeeld door een knop in het ledenscherm te zetten waarmee je personen van opname in lijstjes kunt uitsluiten.

@Assenpeelo dank. Het gaat mij in mijn feature request vooral om het voorkomen van die externe lijstjes. Binnen de app kunnen mensen zichzelf al uitsluiten. Een filter optie voorkomt opvragen van lijstjes in de ledenadministratie.
Wij gebruiken overigens Conscribo.Daar zal zo’n optie ook wel inzitten.

Welke filters zijn het belangrijkste @voorstad?

  • leeftijd/geboortejaar: van-tot
  • geboortedatum: van-tot
  • postcode: van-tot

Peter,

Van deze 3 is dat geboortedatum denk ik.

Maar anders een keertje doorbomen, want ik kan me voorstellen dat er eenvoudige en uitgebreide filteropties komen?

Groet en succes met alles!