Updates van gebruikers maar lijkt niets gewijzigd

Ik zie in het beheer gedeelte van chrch dat er de laatste tijd veel gebruikers gewijzigd zijn (heel veel op 2 dagen geleden). Als ik dan de mutaties download zie ik daar niet dezelfde wijzigingen terug.

Daarnaast heb ik van gezien dat bij in ieder geval 2 personen de status op ‘niet bevestigd’ staat, terwijl ik zeker weet dat deze personen eerst wel konden inloggen. Ik zie mijn mutatie dat ik ze bevestigd heb wel terug in de mutaties, maar zie nergens terug dat deze gebruikers op niet bevestigd zijn gezet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Kun je de id’s delen van die twee personen? Dan duik ik er even in.

Zeker kan ik dat, de id’s zijn 27643 en 27879

Bij de gedownloade mutaties moeten een uniek ledenkenmerk ingesteld zijn en het niveau moet ten minste lid zijn (gasten gaan niet mee want staan niet in ledenadministratie). Verklaart dat het? Ik ben even ingelogd op jullie omgeving en zie zo snel niks raars. Heb je voor mij een id van een gebruiker die je terug zou moeten zien, maar niet ziet?

Ik heb onlangs een bug gefixt waar bevestigingen niet goed werden bijgehouden na het invoeren van de code die je per mail kreeg. Gevolg was dat je in sommige gevallen niet als bevestigd stond, maar wel ingelogd werd na invoeren van code. Wellicht is dat aan de hand?

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, kan het nu niet meer controleren want ik krijg een 500 server error als ik mutaties wil downloaden.

Als ik het goed begrijp, kon het dus zijn dat je, ondanks dat het op ‘niet bevestigd’ stond, je toch (meermalen) in kon loggen, zonder steeds opnieuw de code in te hoeven voeren? Kan me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd, aangezien één van deze personen betrokken was bij de invoering van chrch in onze gemeente, al ver voor anderen in konden loggen, maar het zou kunnen…

Nu ook? Ik kan ze wel downloaden.

Ja, je account was dan wel bevestigd door de ingevoerde code, maar de status werd dan niet goed bijgehouden. Of het was zo dat je niet kon inloggen, maar automatisch werd ingelogd na een wachtwoord reset. Ik moet er even verder voor induiken, wat het precies was.

Nu inderdaad wel weer. En bijvoorbeeld van gebruiker met Id 27871 zie ik op pagina Gebruikers dat er 1 dag geleden een wijziging is gedaan. Als ik de mutaties download zie ik de laatste wijziging van deze gebruiker op 27-11. Ook op de pagina dashboard zie ik deze wijziging overigens niet terug.

Ah ik begrijp nu wat je bedoelt. Niet alle wijzigingen van gebruikers zijn mutaties, zoals bijvoorbeeld het wijzigen van een wachtwoord. Dus die komen niet in de mutaties voor.

ah dat verklaart het wel inderdaad, bedankt voor de hulp!

1 like