Verbergen 'ledenlijst' voor bepaalde leden

De wens die ik nu neerleg lijkt een beetje op ‘whatsapp’ gebruikt voor de ‘blauwe vinkjes’. Als je je eigen ‘blauwe vinkje’ niet aan een ander wilt tonen… dan mag je (als ‘passende maatregel’) ook het ‘blauwe vinkje’ niet zien bij berichten die je aan anderen verstuurt.

Mijn wens is om in de App ook iets dergelijks te realiseren voor de zichtbaarheid van de ‘ledenlijst’. Maar dan op een iets minder te omzeilen methode… want voorkomen moet worden dat men de eigen kaart ‘even zichtbaar maakt’, dan de informatie raadpleegt die men wil gebruiken, en dan de eigen gegevens weer verbergt.
Daarom de vraag: Kan er een vinkje komen in een profiel van de gebruikers welke alleen door de admin kan worden aan- en uitgezet? Het vinkje kan de tekst bevatten: ‘Deze gebruiker mag de ledenlijst niet raadplegen’. Het vinkje moet natuurlijk standaard UIT staan… want normaal mogen leden altijd de info van andere leden zien. Maar periodiek zou ik dan via de ledengegevens kunnen kijken wie zijn/haar eigen profiel voor anderen onzichtbaar heeft gemaakt… en daarmee ook die persoon de toegang tot ledeninformatie van anderen ontzeggen. Van mij mag het betreffende lid zelfs een berichtje te zien krijgen: De ledenlijst is voor u niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder van deze App.

Ik ben van mening dat dit enorm kan stimuleren om de eigen gegevens voor anderen zichtbaar te maken. Want pas dan voel je zelf in de App dat je jezelf hebt uitgesloten in de community van de gemeente.