Verbetering vormgeving agenda

Kan de vormgeving van de agenda vebeterd worden?

Context:
De verjaardags kalender en de excel sheet staan samen in de agenda.

Probleem stelling:

  • De lijst oog onoverzichtelijk omdat de verjaardags kalender items er net zo uit zien als de excel sheet items
  • De excel sheet items zijn voor ons belangrijker dan de verjaardags items, waardoor ze meer op mogen vallen.
  • Items op 1 dag zijn lastig te onderscheiden tov de andere items

Oplossings richtingen:

  • Filteren op periode bijv. Week/Maan/Jaar/Komende 7 dagen
  • Excel sheet items andere achtergrond kleur geven.
  • Font excel sheet items bold maken
  • Font verjaardags items grijs maken.

Niet gewenste oplossings richting:

Zeker!

Verjaardagsitems hebben er een :birthday: voorstaan zodat je ze kan onderscheiden. Helpt dat niet?

Deze snap ik niet, hoe helpt dit bij het omschreven probleem?

Idee is om per verbinding een kleur in te kunnen stellen (als beheerder). Een lichte variant van die kleur zou de achtergrondkleur van het item kunnen worden. Er kan dan een legenda komen waar de kleuren aan de naam van de verbinding gekoppeld wordt (sheet, ical). Je zou ook per verbinding aan kunnen geven of je de agendaitems überhaupt in je agenda wil zien (als lid).

3 likes

Hoi Peter,

Bedankt voor je antwoorden!
Dat Verjaardagsitems een :birthday: helpt zeker, maar in een lijst met veel leden en dus veel verjaardagen en nog een wat lege agenda( bijvoorbeeld alleen de zondagse samenkomst) oogt de verjaardags items als de dominante lijst. De voorgestelde achtergrondkleur per verbinding zal zeker helpen, ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien :wink:

In mijn beleving gaat het ook helpen niet de hele (agenda) lijst te laten zien maar alleen het deel waar de focus op mag liggen. Nu zie ik dat filteren op periode niet veel uit gaat maken, maar wat dacht je van filteren op verbindings koppelingen? zodat :birthday: eruit gefiltered kan worden voor diegene die alleen puur de agenda willen bekijken. hiermee behouden we wel de notificaties en de kunnen gebruikers zelf configureren wat ze willen zien.