Verborgen YouTube videos

In onze gemeente maken we gebruik van YouTube om de diensten aan te bieden aan de gemeente. Om de diensten in de chrch app te krijgen worden de video’s openbaar gezet zodat deze op de feed komen en dan ook enkele minuten voor het beginnen van de dienst in de chrch app verschijnen.

Nu moet na de dienst iemand handmatig de video weer private zetten omdat men liever niet alle diensten openbaar laat staan. Zijn er andere gemeentes die hier eventueel al een oplossing voor hebben?

1 like

Het enige wat ik ervan weet… maar of dat in jullie geval bruikbaar is weet ik niet, is dat je een verborgen opname (ook ingeplande opnames) in een verborgen playlist kunt toevoegen. Je noemt de playlist bijvoorbeeld’ nwk-live-diensten’ en maakt je playlist verborgen. Daarna voeg je bij het aanmaken van je nieuwe stream in YouTube deze aan aan de playlist ‘nwk-live-diensten’. Verborgen video’s worden met de directe link van een verborgen playlist gewoon zichtbaar voor de gebruikers. Het embedden of via een rss binnenhalen is mij niet gelukt. Bij rss loop ik er zelf ook tegenaan dat het me pas lukt als de video openbaar staat.

Hans,

Dank voor het meedenken, ga hier naar kijken of dit eventueel een oplossing is.
Het nadeel van verborgen diensten is dan weer dat mensen die zich abonneren op het YouTube kanaal geen notificatie krijgen. Maar je kan niet alles hebben.