Verschillende applicaties geven andere locatie

Als ik naar de locatie van één van onze leden ga kom ik via de opties ‘Google maps’ en ‘Waze’ op twee totaal verschillende locaties terecht. De naam van de weg is wel hetzelfde, maar wel een andere postcode en plaats. Het betreft user met id 27905. Kan ik dit zelf aanpassen, of moet dit in Chrch aangepast worden?

Er kan niks aangepast worden, helaas. Google zoekt zelf de locatie bij het adres en Waze krijgt de coördinaten door van chrch, alleen die krijgt ze van OpenStreetMap (en kun je niet aanpassen via chrch).

Helaas, weet ik in ieder geval wel wat de oorzaak is :slight_smile:

@peterarends wat me nog wel opvalt is dat bij de zoon van het gezin wel een goede locatie wordt getoond (id 27908). Als ik de response bekijk in chrome dev tools zie ik echter dat de locatiebepaling met google maps gedaan lijkt te zijn, enig idee hoe dit mogelijk is?

Daarnaast krijg ik als ik op de combinatie straat, huisnummer, postcode en woonplaats zoek op osm wel degelijk maar 1 enkel adres terug, dit zou chrch dan toch ook moeten kunnen zoeken? Overigens wel alleen als ik postcode als 1234AB invoer (met spatie krijg ik geen resultaat).

Dit is nog oude data, sinds een jaar wordt OSM gebruikt.

Met een enkel adres bedoel je hetzelfde adres als bij Google maps? chrch moet dat zeker ook kunnen zoeken dan, maar wellicht is de formulering van chrch niet goed of gaat het om verouderde data. Deel anders een voorbeeld van wat werkt voor jou (in osm), dan kan ik het waarschijnlijk wel aanpassen.

Ik vermoedde al zoiets, heeft denk ik te maken dat dit account nog niet bevestigd is?

Zie bijgevoegde screenshot als voorbeeld wat ik voor het betreffende lid invoer in de webapp van openstreetmap. Als ik dus een spatie in de postcode toevoeg krijg ik geen locatie.

Maar als ik dit adres invoer bij een lid in chrch, krijg ik ook deze locatie.

Dus dat lijkt goed te gaan of mis ik iets?

Dat klopt, daar is maar één uniek adres van blijkbaar.

Als ik in openstreetsmap het adres zoek van user 27905 in de vorm ‘voorbeeldstraat 1 plaatsnaam’ krijg ik meerdere resultaten. Als ik zoek in de vorm ‘voorbeeldstraat 1 ABCD12 plaastnaam’ krijg ik één enkel resultaat. Ik weet niet hoe Chrch een adres zoekt (en of de API die osm aanbiedt op dezelfde manier zoekt als via deze webapp), maar het lijkt dus wel mogelijk om een uniek adres te vinden bij het adres van deze gebruiker.

Volgens mij werkt het nu beter, ik heb het adres specifieker gemaakt met een postcode erbij. Het voorbeeld dat je gaf is precies wat het probleem was, dank daarvoor.

Jij bedankt voor het oplossen! Het werkt nu goed inderdaad, worden mensen die bij hen op bezoek willen ook weer naar de goede locatie gestuurd :see_no_evil: