Verwijderen geuploade bestanden

Is het mogelijk om een bestand zoals de agenda of de ledenlijst die je hebt geupload in zijn geheel te verwijderen?
Hoor het graag.

Hoi Corien, kun je misschien even uitleggen wat je precies bedoelt? Gaat het om bestanden (pdf’s o.i.d.) die je hebt toegevoegd (geupload) via een kanaal en nu bij “bestanden” staan? Of refereer je aan het smoelenboek en de agenda (via ical of google sheet) in de app?

Dank je wel voor je snelle reactie! Ik bedoel idd excel bestanden voor de ledenlijst en de agenda. Stel je maakt in excel een bestand aan voor de agenda. Je upload deze en je ziet dat de gegevens niet juist zijn. Nu wil je dit bestand verwijderen. Is dat mogelijk?

Hoi Corien, normaal pas je die gegevens aan waarmee ze, na een nieuwe synchronisatie, weer wijzigen in de app. Het verwijderen van gebruikers bijvoorbeeld, gaat niet zomaar, alleen al om te voorkomen dat er bijvoorbeeld collectetegoed gekoppeld is aan een verwijderde gebruiker.Uiteraard kun je ze wel de status “rechten van een gast” geven.

Wanneer jullie nog in de implementatie zitten, kun je een van onze admin’s via dit forum even vragen om de foutieve data een keer te verwijderen om opnieuw te beginnen. Maar liefst niet 4x per dag :wink:

Dank je wel voor het antwoord op mijn vraag. We zitten inderdaad nog in de implementatiefase, en we vroegen ons af of we een beetje konden oefenen, zodat je kan zien wat je goed doet en wat je graag anders wilt. Het oefenen kan dus niet, dus we gaan nu proberen om de excelsheet zo goed mogelijk te vullen.

Tip, voor de agenda kun je wel redelijk goed oefenen als je een Excel document online in google drive opslaat met een gedeelde link. Als je steeds ditzelfde bestand met dezelfde link gebruikt dan kun je kolommen en rijen toevoegen, en verwijderen. Na synchroniseren snapt de App namelijk dat een verwijderde regel ook in de App verwijderd moet worden. Je moet dan wel steeds hetzelfde ‘gekoppelde bestand’ gebruiken, in te stellen via de admin omgeving > Verbindingen.

Zelf heb ik me voorgenomen om als ik ooit een excel document wil ontkoppelen uit de chrch app dat ik hiervoor eerst in het gekoppelde bestand de rijden (inhoud) verwijder, daarna de database laat synchroniseren (via ‘Verbindingen’) en als ik overtuigd ben dat de data verdwenen is uit de app zou ik het bestand pas loskoppelen.

Optioneel zouden we aan Admins kunnen vragen of er geregeld kan worden dat elke regel in de ‘data’ gekoppeld kan worden aan een ingestelde ‘verbinding’ en dat men bij het ontkoppelen van een verbinding een vraag krijgt als : ‘U gaat een verbinding ontkoppelen waarvoor data in de App is gevonden
 wilt u bijgevoegde data ook verwijderen? ja/nee?’ Dit zal wel even programmeerwerk zijn maar voorkomt dat @voorstad zich zorgen hoeft te maken over veelvuldig assisteren bij het verwijderen van data :wink:

1 like