Volgorde leden (lijst)

De chrch app kent in de ledenlijst ook de familie/pastorale eenheid. In de volgorde van leden in de app zien we bij een aantal personen dat ze ondanks een afwijkende achternaam, wel in de gezinsvolgorde staan. Echter niet consequent.

Ik heb dus voorbeelden waarbij:

Pieter Berends en Angela Zoevers* wel bij elkaar in de lijst staan, maar Jaques Arends en Brenda Voorst* niet, ondanks dat ze allebei in de dezelfde pastorale eenheid staan “(Berends (Pieter)” danwel “Arends (Jacques)”.

Ook zien we leden die toevallig dezelfde achternaam hebben , maar niet in dezelfde pastorale eenheid zitten, niet volgens de gezinsvolgorde getoond worden.

Het lijkt er dus op dat er soms alleen op achternaam, en soms op pastorale eenheid gesorteerd wordt?

*(namen zijn gefingeerd)

De vraag is dus: wat bepaalt nu de volgorde waarin leden in de ledenlijst staan?

Is dat nu: familienaam, gezinsvolgorde?
Eerder was dat toch: achternaam, voornaam?

Als deze nu niet overal in de lijst consequent gevolgd wordt, wat is dan de makkelijkste remedie?
Hele ledenlijst opnieuw importeren?

Er wordt tijdens het importeren een soort van familienaam samengesteld onderwater waar op gesorteerd wordt. Het beste is om denk ik een import te doen, dat zou het moeten oplossen.

De volgorde binnen een familienaam lijkt nu willekeurig. Waarom is hiervoor gekozen? Ik zou liever gesorteerd willen zien op gezinsvolgorde. Is het mogelijk dit een optie te maken in de admin?

Als je de ledenlijst opnieuw importeert wordt er principe gesorteerd op 1] de gezinsvolgorde die je in je sheet hebt aangegeven en 2] de echte volgorde van de rijen in de sheet. Werkt dat niet voor jou?

nadeel van exporteren / importeren is dat de afbeelding verloren gaat.
Is het moeilijk om het veld Familie / Pastorale eenheid voor de beheerder invulbaar te maken?
(net als gezinsvolgorde te kiezen is)

Heb inmiddels wel omweg gevonden, die is nogal omslachtig, maak een nieuwe groep en gebruik die om gelijknamige families te scheiden.

Hoi allemaal,

Het PE-fam.nr. , Gezinsvolgorde en achternaam geven vind ik een fijne manier om de leden lijst in de app te configureren. Het viel me op dat als de volgorde configuratie goed staat in de leden lijst van excel deze nog niet in de app lijst hoeft te komen. Na het verwijderen van de groepen van de families waar de volgorde niet klopte is het gefixed. Ik denk dat er een bug zit in de refresh van de groep na importeren van de excel leden lijst.

Bij de binnenkomst en aanmelden van een nieuw gemeentelid ontstaat een merkwaardige ledenlijst.
Het nieuwe lid heet van 't F… bij zoeken blijft de naam prima te vinden maar in de lijst staat hij niet onder de F maar helemaal aan het eind de lijst. (van is met kleine letter).
Is daar wat aan te doen?