Voorstellen: ngk · nijmegen

Als webmaster van ngk · nijmegen ben ik erg blij met de chrch app. Al langer waren we op zoek naar precies een aantal functionaliteiten die de App heeft : nieuws, smoelenboek, collecte en prikbord.

We zijn eind mei direct aan de slag gegaan. De KR heeft binnen 2 weken groen licht gegeven. We zijn nu in de fase om de KvK inschrijving rond te krijgen voor Mollie en de ledenlijst integratie met onze ledenadministratie Conscribo rond te krijgen. In september gaan we live als het allemaal lukt.

Ondertussen richten we de andere zaken in en melden we bugs en features aan Peter.

Ik zal erbij zijn op 16 september, dus wellicht tot dan!

Eelco Mulder
ngk · nijmegen

1 like

Leuk Eelco! Dank voor je bijdrage. Zat nog even te denken en bedacht mij twee dingen. 1] Misschien is het leuk om jullie voortgang hier ook te delen. Het Mollie-proces is bijvoorbeeld erg interessant voor andere kerken. 2] We zouden ook een topic kunnen maken waar iedereen zich voor kan stellen. Dat maakt het wellicht wat laagdrempeliger om dat te doen voor anderen en groepeer je het wat.

Iedereen die vragen heeft aan Eelco, stel ze in ieder geval vooral hier. :slight_smile:

Zal me dan ook maar voorstellen. Ik ben Jan Meijerink, webmaster van christengemeente de rots. Adri en henri waren namens onze gemeente aanwezig afgelopen zaterdag. We hebben er veel zin in om met de app aan de slag te gaan. Introduceren in de gemeente gaan we het volgende week over hebben, want dat vraagt de nodige aandacht. Voorlopig willen we graag de agenda en het smoelenboek werkend hebben en dat zijn we nu een heel eind mee. Komende weken gaan we finetunen.

2 likes

En we zijn live! Vandaag hebben we officieel de app gepresenteerd. Veel, heel veel enthousiaste reacties en de app wordt massaal gedownload!

Ik heb jullie vorige week beloofd nog een rooster voorbeeld te delen. Ga ik zeker doen, maar alle tijd ging in de lancering van de app zitten. Nog even geduld graag…

2 likes

Hallo Eelco,
wij willen de pilot ook beginnen , maar hebben zoals veel kerken geen kvk nummer, dit is een vereiste las, ik, was de procedure lastig om deze te krijgen (zonder bedrijf)

groet

peter

Hoi Peter. Het klopt dat Mollie een KvK inschrijving vereist, en dat niet iedere kerk dat heeft. Maaaaaar. Het is al wel enige tijd verplicht dat het kerkverband een KvK inschrijving heeft, om kerken mogelijk te maken een bankrekening te openen. En ik neem aan dat iedere kerk wel een bankrekening heeft.

Een Mollie account met KvK moet je dus hetzelfde zien als een bankrekening. Wanneer je geen eigen KvK hebt, kun je de KvK van het kerkverband gebruiken. Voor Mollie is dit geen probleem.

Voor de NGK kerken (en GKv / CGK) aangesloten bij het steunpunt kerkenwerk zijn wij als casus behandeld en is het nu geregeld. Deze kerken kunnen gebruik maken van het KvK nummer van het eigen kerkverband.

Voor de PKN meen ik dat zo’n zelfde constructie is, maar daar heb ik geen details van.

Genoeg beantwoord zo?

2 likes

In ons maandelijkse blad zet ik een “chrch app tip”. Ter inspiratie, dit zijn de tips van oktober, november en december.



2 likes