Vraag over privacy irt uw SaaS product

Hallo,
Een vraag. Uit uw documentatie maak ik op dat u gebruik maakt van het besturingssysteem CentOS en product(en) van Laravel. Laravel om uw SaaS applicatie “chrch” mee vormen te geven. Correct? In het kader van de privacy ben ik erg benieuwd waar uw platform actief is. Is “chrch” (verder) opgebouwd uit bijvoorbeeld producten van Microsoft Azure (vs), Amazon Web Services (vs) of Alibaba Cloud (china)? Of is het in een datacenter in Nederland, vallend onder alleen de Nederlandse en Europese rechtspraak?
Met vriendelijke groet, Roger Hamar

Hallo Roger,

Chrch wordt gehost door VPS in Nederland.
Er wordt verder geen gebruik gemaakt van Azure, AWS of Alibaba.
Op dit moment wordt google maps gebruikt om locaties weer te geven, dit zal vervangen gaan worden door OSM (Open Street Map).

Mvg,
Erik

1 like

Hallo Erik,
Bedankt voor je reactie. Azure, AWS of Alibaba waren even voorbeelden, zo zijn er er vanzelfsprekend meer. Maar goed, het betreft dus VPS. Gaat het hier om Cloud VPS (https://www.cloudvps.nl), welke onderdeel uitmaakt van de TransIP Group, wat sinds kort is opgegaan in team.blue?
Groet, Roger

Wij gebruiken inderdaad transip, maar geen cloudvps.nl

Mvg, Erik

Hallo Erik, Ik weet voor nu even voldoende. Resumerend betreft het BladeVPS(en) met daarop geïnstalleerd het Centos besturingssysteem waarop de softwarestack geïnstalleerd is. Ik heb er nu een beter beeld bij hoe het platform vanuit een housing en hosting gedachte is vorm gegeven. Bedankt en met vriendelijke groet, Roger Hamar

@rhamar En wat is de achtergrond van je vraag? :thinking::slightly_smiling_face:

Om een beeld te krijgen welke krachten (zoals bijv de cloud act) er zo al spelen als het gaat om het opslaan van data. Meer niet.