week van …"en dan de datum van maandag

Voortzetting van de discussie Api/app toont collectes van volgende week zondag:

Dag,
Wij hebben al vanaf het begin van het gebruik van de app dat de collecte-opbrengten van zondag getoond worden als "week van …"en dan de datum van maandag. Bijvoorbeeld de opbrengst van afgelopen zondag 13 januari 2019 staat in Dashboard vermeld als “Week van 14 januari”. Is dat bekend? Mijn voorkeur zou hebben “Week van 13 januari” (zondag als eerste dag), of desnoods “week van 7 januari” (zondag als laatste dag van de week).
In de export van de giften komt wél gewoon de juiste datum naar voren. Zit er ergens anders een datum-instelling verkeerd??
Willem - Waddinxveen

@Willem_Morgenster volgens mij had dit niet te maken met het vorige onderwerp, vandaar een nieuwe. Het is bekend. Als anderen het met je eens zijn, passen we het aan. Het stoort mij persoonlijk niet.

Zondag is eerste dag van de week, ook omdat nog de hele verdere week gegeven kan worden in die collectes.

“Zondag is eerste dag van de week” is theologisch ook nog eens helemaal correct :wink: De dag na de sabbath.

Ons heeft het ook nooit gestoord, prima als het aangepast wordt. Wordt het in de overzichten dan met terugwerkende kracht gecorigeerd, zodat we niet met een “gat” overblijven?

Ik ben het er ook mee eens dat we zondag als eerste dag van de week zien. Mijn punt was dat de collecten van zondag 13 januari 2019 bij ons Dashboard getoond worden onder “Week van 14 januari”. Dan heb ik liever “Week van 13 januari” staan. Zou dat een verkeerde instelling bij ons kunnen zijn? Want blijkbaar wordt het niet herkend.

Mijn idee… (toekomst visie :wink: )

Het overzicht geeft aan:

  • Vanaf datum (dus meestal Zondag)
  • Collecte doel
  • Collecte einddatum

Dus geen week van x meer
Voorwaarden zijn dat de collecteduur per collecte moet worden opgegeven, of anders standaard een week…

En als we dan toch gaan dromen:

  • maandcollectes, jaarcollectes,
  • VVB bijdrage maar los van collecte.
    En oh ja, ’
  • niet toegewezen vergoed dat na x tijd vervalt. Inclusief herrinnerngsmail maar gebruiker.

:grin:

Nooit opgevallen. Maar technisch terecht als dit wordt aangepast. Want ook als je collectes invoert via de admin omgeving moet je de zondag in het veld ‘data’ al als eerste dag opgeven, dus 20190115 en niet de maandag. Zou dus correct zijn als ook het overzicht wordt aangepast en dit met elkaar klopt.

Dagdromen, maanddromen en jaardromen, daar sluit ik me helemaal bij aan. Maar tegoed dat vervalt, dat kan echt niet. Wat me nog wel steeds onduidelijk is wat er met saldo gebeurd van een gebruikersaccount dat mogelijk een tegoed heeft en verwijderd wordt. Het lijkt me dat de admin een bestemming moet kunnen geven naar welk doe vervallen tegoeden van verwijderde gebruikers terecht komen. En wellicht nog een extre controle bij het verwijderen in de vorm van ‘Deze gebruiker heeft collectetegoed, weet je zeker dat je dit account wilt verwijderen?’

Korte aanvulling. Geld retourneren aan afzender is hoe dan ook niet mogelijk en moet ook niet mogelijk worden. Chrch kan dan gezien gaan worden als financiële instelling en dat moet je niet willen :wink: